ראדא מבקשת להקצות למנכ"ל דב סלע 500 אלף אופציות

וגם: בתיה ועידן עופר אירחו שוחרי אמנות; מי הגיע במפתיע למרות שלא הוזמן?

יוסי בן שלום /  צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

בתיה ועידן עופר מארחים שוחרי אמנות; מי הגיע במפתיע למרות שלא הוזמן?

בביתם של בתיה ועידן עופר שבארסוף התקבצו השבוע אנשי ונשות עסקים חובבי אמנות, אוצרים ומנהלי מוזיאונים. הסיבה: חשיפת פרס סותבי'ס העולמי לתערוכה פורצת דרך.

המארחים: בתיה עופר, המכהנת כחברת המועצה הבינלאומית של סותבי'ס; רובין וודהד, מנכ"ל סותבי'ס אינטרנשיונל וסיגל מרדכי מנכ"לית סותבי'ס ישראל. אלה, הציגו את הפרס (עד 250 אלף דולר) המוענק למוסדות, לאוצרים ולמנהלי מוזיאונים השואפים לקדם פרויקטים חלוציים בתחום האמנות. במתרשמים: רותי דירקטור, אוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל-אביב; ד"ר איה לוריא, מנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית; ד"ר עדינה קמיאן קשדן, אוצרת לאמנות מודרנית במוזיאון ישראל; דרורית גור אריה, מנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון פתח-תקווה; רפי אתגר, אוצר ראשי של מוזיאון על התפר בירושלים; סרג'יו אדלשטיין, יו"ר הוועד המנהל של המרכז לאמנות עכשווית; ואחרים.

מי שהפתיע יחסית את הנוכחים, היה הגשם האביבי. הנוכחים שכבר התמקמו בחצר בית עופר, נהנים מקוקטייל וצפו מהשקיעה, נאלצו לנטוש את השולחנות ולנוס מפני טיפות הגשם אל חלל הבית יחד עם הציוד המעוצב. וודהד הדגיש וציין כי ישראל ייחודית בפוטנציאל שלה ליצירת אמנות חברתית-פוליטית ועודד את הנוכחים להגיש את מועמדותם. לדבריו מרבית הפניות לבקשת תמיכה נעשו דווקא על-ידי מוזיאונים בארה"ב, והוא היה שמח לראות יותר פניות ממוזיאונים במקומות אחרים.

רותי דירקטור, עידן עופר, סיגל מרדכי, בתיה עופר ורובין וודהד/ צילום: אבישי פינקלשטיין
 רותי דירקטור, עידן עופר, סיגל מרדכי, בתיה עופר ורובין וודהד/ צילום: אבישי פינקלשטיין

ראדא מבקשת להקצות למנכ"ל דב סלע 500 אלף אופציות

החברה הביטחונית ראדא מבקשת להקצות למנכ"ל, דב סלע, 500 אלף אופציות. באסיפה השנתית של בעלי המניות שתתכנס במשרדי החברה בנתניה ב-7 ביוני, הנושא יעמוד להצבעה, לצד נושאים נוספים כגון בחירה מחדש של דירקטורים.

ראדא מתמחה בפיתוח מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 80 מיליון דולר. בעלת השליטה בחברה היא DBSI, חברת ההשקעות הפרטית של יוסי בן-שלום וברק דותן, שמחזיקה ב-27.4% מהמניות. בעלי מניות בולטים אחרים הם הווארד יאונג שהיה בעבר בעל השליטה והוא מחזיק ב-5.4%, וילין לפידות עם 5.1%.

סלע מכהן כמנכ"ל החברה מנובמבר 2016 וזכאי לשכר חודשי בסך 75 אלף שקל. בעבר קיבל סלע אופציות לרכישת מניות במחירי מימוש של 1.16 דולר ו-2.96 דולר, לעומת המחיר הנוכחי של המניה שהוא 2.43 דולר. לפי הזימון לאסיפה, הדירקטוריון אישר הקצאה של 500 אלף אופציות לסלע, כשמחיר המימוש שלהן יהיה המחיר הממוצע של המניה ב-30 ימי המסחר טרום ההקצאה. רבע מהאופציות יבשילו אחרי שנה, והיתר יבשילו ב-12 מנות מדי רבעון, כל עוד סלע יישאר המנכ"ל.

יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי
 יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

עניין של השפעה 1: מה צריך כדי להצמיח את ענף ההשקעות החברתיות בישראל?

המכללה למינהל, קרן דואליס וקרן אדמונד דה רוטשילד, קיימו ביום חמישי האחרון כנס שעסק בהשקעות אימפקט (השקעות בעלות תשואה חברתית לצד תשואה כלכלית).

סר רונלד כהן, יו"ר סושיאל פייננס ישראל, הגיע לכנס, וציין כי ישראל בדרך להיות גם "אימפקט ניישן". לדבריו, אנחנו בעיצומה של מהפכה בחשיבה ובכוונות, כך שהשקעות האימפקט יביאו לשינוי חברתי וסביבתי אמיתי.

האמנם אנחנו בדרך לשם? בכנס נערך שיח בין דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר לבין העיתונאי סמי פרץ, המשמש גם כמרצה בביה"ס למינהל עסקים במכללה. סלינגר ציינה כי "על הגופים המוסדיים לשקול, בראש ובראשונה, שיקולי תשואה תוך התייחסות למאפייני הסיכון, כי בסופו של דבר המטרה העיקרית שלנו היא שלחוסכים תהיה פנסיה ראויה. לגופים יש שיקולים רבים ומגוונים שנלקחים בחשבון בעת בחינת כל השקעה, כדי שניתן יהיה להעריך את הכדאיות שלה ולקבל החלטה מושכלת וראויה. אנו רואים שהגופים המוסדיים משקיעים בחברות בעלות תרומה משמעותית לכלל המשק ותורמים לצמיחת המשק ברבדים שונים".

עוד השתתפו בכנס: פרופ' דפנה קריב, מנהלת המחלקה לאסטרטגיה ויזמות בבית הספר למינהל עסקים; אבנר סטפק, בעלי מיטב דש; צביקה זיו, יו"ר קרן דואליס-יוזמה; אלה אלקלעי, סמנכ"לית פיתוח עסקי ויו"רית ניהול תיקי השקעות ב-אי.בי.אי; אלונה בר און, יו"רית קרן הנדל"ן בית וגג ויו"רית "גלובס"; ענת עופרי, מנהלת אחריות תאגידית בחברת מגדל ואחרים. אלי בוך, מנהל הפילנתרופיה בקרן אדמונד דה רוטשילד, צינן מעט את ההתלהבות כשאמר כי "באקלים הסביבתי של השקעות חברתיות המתפתח בעולם, עדיין חסרות בארץ התשתיות לכך".

הוא אמר כי הקרן מבקשת לבנות את התשתיות שיצמיחו את השוק המתאים גם בצד של היזמים וגם בצד של המשקיעים.

חנוך ברקת, דפנה קריב ורונלד כהן/ צילום: קובי אשכנזי
 חנוך ברקת, דפנה קריב ורונלד כהן/ צילום: קובי אשכנזי

עניין של השפעה 2: "אחריות תאגידית היא כבר לא ניקיון הפארק פעם בשנה"

ועוד בענייני אחריות חברתית: הבוקר נערך במשרדי הרצוג פוקס נאמן בתל-אביב, כנס בנושא אחריות תאגידית, אותו יזם משרד עורכי הדין יחד עם פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA PIPER, בשיתוף לשכת המסחר ישראל-אמריקה. וויליאם רודניק, שותף בכיר ב-DLA PIPER ומייסד Global FoodBanking Network, אמר כי "הניסיון מראה שכאשר עובדים הם אלה שבוחרים את מושא ההתנדבות או התרומה, זה גורם להם להיות הרבה יותר מחויבים".

עו"ד ג'נט לוי פחימה, שותפה וראש תחום ההשקעות החברתיות בהרצל פוקס נאמן, הוסיפה כי "בשנים האחרונות תופסת האחריות התאגידית מקום גדול יותר בשיקולי המשקיעים, ומדובר במגמה שרק תגבר. אחריות חברתית תאגידית היא הרבה מעבר לתרומת כספים, צביעת בתים או ניקיון הפארק פעם בשנה. הדרישה מגיעה הן מבעלי מניות שדואגים למוניטין של החברה והן מדור המילניאלס המבקש לעבוד בארגונים בעלי תדמית הגונה מבחינה חברתית".

עוד נכחו: עוה"ד ג'רמי לוסטמן מפירמת DLA PIPER; עודד רוז, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה; מאיה ברלב, דירקטורית ומנהלת קבוצת ההון האנושי ב-Deloitte; עידית דובדבני, מנהלת אחריות תאגידית באמדוקס ישראל; מתי גיל, מנהל קשרי ממשל בטבע; דנה שושן-ווהל, מנהלת האחריות החברתית של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל; ירון נוידרפר, מנכ"ל ומייסד שותף IFS להשקעות חברתיות; רויטל ביתן, מנהלת אחריות תאגידית באינטל ישראל; נועה בנימין (אלמוג), יועצת קשרי ממשל בנובל אנרג'י; עברי ורבין, מייסד ומנכ"ל גוד ויז'ן, ואחרים.

וויליאם רודניק, ג'רמי לוסטמן וג'נט פחימה/ צילום: מאי בינסטוק אורון
 וויליאם רודניק, ג'רמי לוסטמן וג'נט פחימה/ צילום: מאי בינסטוק אורון