אחרי אישור שיווק בסין לאליום נכנס לתוקף הסכם הפצה

אתמול הודיעה אליום על קבלת אישור שיווק ברוסיה למוצר הגניקולוגי שלה לטיפול בצניחת רצפת האגן • בקופת החברה 22 מיליון שקל נכון לסוף שנת 2017 והיא הוציאה 18.4 מיליון שקל לפעילות השוטפת במהלך השנה

סטנט / צילום: שאטרסטוק
סטנט / צילום: שאטרסטוק

מניית חברת המכשור הרפואי אליום מדיקל  עולה 12.5% בעקבות הודעה על קבלת אישור שיווק לסטנטים האורולוגיים של החברה בסין, אשר בעקבות קבלתו נכנס לתוקפו הסכם הפצה בסין. על פי תנאי ההסכם, החברה הסינית אמורה להזמין לאליום מוצרים בהיקף של 88 מיליון שקל לאורך 8 שנים (11 מיליון שקל בשנה), ואליום מעריכה כי המכירות הראשונות המשמעותיות יחלו כבר במהלך 2018. לאחר העליות במניה נסחרת אליום לפי שווי של 88 מיליון שקל.

אתמול הודיעה אליום על קבלת אישור שיווק ברוסיה למוצר הגניקולוגי שלה לטיפול בצניחת רצפת האגן.

אליום היא חברת מכשור רפואי רב תחומית אשר מפתחת סטנטים אורולוגים ופתרונות ניתוחיים לתחום הגניקולוגיה אותם היא מוכרת במספר מדינות בעולם, ובמקביל מפתחת מכשירים מושתלים מורכבים, אשר עדיין לא הגיעו לשלב המכירות.

הכנסות אליום מן המוצרים האורולוגיים והגניקולוגיים צומחות באיטיות אך בעקביות בשנים האחרונות. ב-2017 רשמה הכנסות של 7.7 מיליון שקל, גידול של כ-8% לעומת 2016. מכאן שאם המפיץ הסיני אכן יעמוד בצפי ההזמנות, עשוי הדבר להיות בעל השפעה מהותית על החברה.

אליום מפסידה בעקביות בעקבות ההשקעות שלה במוצרים המורכבים יותר, וב-2017 רשמה הפסד של 22 מיליון שקל, רובו ככולו הפסד תפעולי. בעוד המוצרים הנמכרים מקנים לחברה את היציבות שלה, רוב הערך מגיע כרגע מפוטנציאל "מוצרי החלום" המוצר המוביל מבין אלה היום הוא המכשיר למניעת תסחיפים בניתוחים, אשר כבר קיבל אישור שיווק והחברה מחפשת עבורו שותף אסטרטגי או רוכש. המוצר כבר מאושר מזה מספר חודשים למניעת תסחיפים בעורק התרדמה, ולפני חודשיים התקבל אישור לאותו מוצר גם למניעת תסחיפים בעורקי הגפיים. החברה מסרה אז כי האישור הזה עשוי לקדם אותה לקראת עסקה, אולם עד כה לא הודיעה על ניהול מו"מ מתקדם לעסקה וכמובן לא על חתימת עסקה כזו.

בשנים האחרונות הוסיפה אליום לפורטפוליו שלה שני מוצרים נוספים - מוצר מתחום ניתוחי השרוול לטיפול בסוכרת והשמנה ומוצר להחלפה של מסתם מיטראלי, אחד השווקים האטרקטיביים בתחום המכשור הרפואי. שני המוצרים האחרונים נמצאים בניסויים בבעלי חיים, כאשר המוצר לטיפול בסוכרת והשמנה אמור להיכנס לניסויים בבני אדם השנה.

בקופת החברה 22 מיליון שקל נכון לסוף שנת 2017 והיא הוציאה 18.4 מיליון שקל לפעילות השוטפת במהלך השנה.

אסף אלפרוביץ, מנכ"ל אליום: "השוק הסיני מייצג עבורנו הזדמנות אדירה, הן בשל גודל השוק והמגמות השולטות בו, והן בשל שיתוף הפעולה והסכם ההפצה עם המפיץ שלנו בסין שהוא בעל ניסיון והתמחות של עשרות שנים בשוק הסיני בתחום האורולוגיה, ולו פריסה גאוגרפית רחבה בסין ישירה ובאמצעות מפיצי משנה. כמו כן, למפיץ זה מערכת ענפה של קשרים עם רופאים אורולוגיים מובילים בסין, שחלקם השתתף בסדנאות קליניות שערכה החברה בגרמניה ובאיטליה, והם הביעו התלהבות רבה ממוצרי החברה המהווים אלטרנטיבה בטוחה ויעילה לפרוצדורות ניתוחיות או לפתרונות קצרי טווח. בהתאם לתרבות ולרפואה הסינית הרופאים והמטופלים בסין מעדיפים באופן מובהק פתרונות זעיר פולשניים לטווח ארוך על פני פרוצדורות ניתוחיות, וכן חלק ממערכות הסטנטים של החברה ניתנים להשתלה בקליניקה מחוץ לבית החולים, מה שלהערכת הרופאים יאפשר הנגשת המוצרים לטריטוריות ופלחי שוק נוספים מעבר לערים המרכזיות. בשל מכלול הגורמים הללו, להערכתנו למערכות הסטנטים שלנו יש פוטנציאל קליני ומסחרי משמעותי מאוד בשוק זה."