רגע עצוב נוסף לשוק האופנה בישראל: הוניגמן הולכת לפירוק

לאחר פחות מ-3 חודשים בהם ניסו נאמני רשת האופנה להבריא חלקים מהרשת המתפוררת, הם הגישו היום לביהמ"ש בקשה לפירוק החברה • נכון להיום הוגשו תביעות חוב בסך של מעל ל-100 מיליון שקל, כאשר סך חובות החברה מוערכים בכ-240 מיליון שקל

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

נאמני חברת הוניגמן ובניו בע"מ, המצויה מחודש פברואר השנה בהקפאת הליכים, הגישו היום (ד') בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב (השופט חגי ברנר) להורות על מתן צו פירוק לחברה. הבקשה הוגשה, בין היתר, לאור כישלון הנאמנים למצוא רוכש למותג הנשים של הרשת הקורסת.

לפי המפורט בבקשה, זו הוגשה בהמשך לפעילות נאמני החברה בשלושת החודשים האחרונים, בהם ניסו אלה, לייצב את מצב הרשת ולממש את פעילותה בתמורה מרבית, וזאת במטרה למקסם את ערכה לטובת נושיה הרבים של חברת האופנה.

עוד ציינו נאמני החברה בבקשת הפירוק כי נוכח החובות העצומים שצברה החברה, אין היתכנות להגעה להסדר נושים שיביא לפירעון "ולו חלקי" לנושים הלא מובטחים של החברה.

בהקשר זה נציין כי נכון למועד הגשת הבקשה, הגישו נושי הרשת תביעות חוב בסכומים משמעותיים, בהיקפים של למעלה מ-100 מיליון שקל, כאשר ישנה כמות עצומה של תביעות חוב שטרם הוגשו לנאמנים מסיבות כאלה ואחרות.

עוד ציינו הנאמנים כי בהתאם להגשת בקשת ההקפאה של החברה, חובות החברה מוערכים בסך של כ-240 מיליון שקל.

נוכח האמור ציינו הנאמנים, רו"ח בועז גזית ועורכי הדין קרן רייכבך-סגל ופיני יניב, כי אין תוחלת להמשך הקפאת ההליכים שניתנה בעניינה של הרשת, שהוארכה מעת לעת וצפויה הייתה להסתיים בתאריך 15.5.18.

במצב דברים זה טוענים הנאמנים בבקשה כי מין הדין להורות על פירוקה של רשת האופנה, שחלקים ממנה - ובהם המותגים הוניגמן קידס ו-TNT - כבר נמכרו לרשת האופנה קיווי וכן לקבוצת רוכשים נוספת, בהתאמה.

בהקשר זה נזכיר כי התמורה שהתקבלה עבור שני המותגים גם יחד הייתה כ-8.5 מיליון, סכום זניח בהשוואה לסכומים עליהם דובר בראשית ההליך, בשעה שהאופטימיות שלטה, כאשר גם השופט ברנר עצמו, בהחלטותיו השונות המאשרות את בקשות המכר שהוגשו, הביע צער על הסכום הזניח בהן נמכרו מותגי הרשת.

במקביל עם הגשת הבקשה לפירוק, הגישו הנאמנים בקשה למנותם כמפרקים זמניים של החברה, עד לדיון שיקיים בית המשפט בבקשת הפירוק.

רשת הוניגמן: מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

הוניגמן הייתה אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים Honigman Women; רשת ילדים Honigman Kids; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים.

הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן, המצויים אף הם בהליכי פשיטת רגל ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים.

בפברואר השנה נכנסה החברה להקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-240 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בעקבות בקשת ההקפאה שהגישה החברה מונו לה כאמור הנאמנים רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב. השלושה הפעילו את הרשת בתקופת ההקפאה ופעלו למציאת רוכשים לרשת, כאשר עם מיצוי הניסיונות למכירת מותג הנשים של החברה, הוגשה היום בקשת הפירוק.