אינטל אישרה הרחבת המפעל בקריית גת ב-5 מיליארד ד'

ענקית השבבים הגישה היום תוכנית עסקית למשרד הכלכלה והתעשייה • תבקש מרשות ההשקעות מענקים והטבות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון

אבירם דהרי, ראש עיריית קריית גת; אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה; ויניב גרטי, מנכ"ל אינטל
אבירם דהרי, ראש עיריית קריית גת; אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה; ויניב גרטי, מנכ"ל אינטל

אינטל הגישה היום (ג') למשרד הכלכלה והתעשייה תוכנית עסקית להרחבת המפעל שלה בקריית גת, וזאת במסגרת היערכותה למילוי הצרכים העתידיים של החברה.

החברה לא פרסמה בשלב זה את לוחות הזמנים של התוכנית החדשה, כמו גם את היקף ההשקעה המתוכנן ועל אילו טכנולוגיות יצור יוטמעו במפעל המורחב שלה בדרום. עם זאת, על פי הערכות מדובר בהשקעה בהיקף של כ-5 מיליארד דולר ובמסגרתה ענקית השבבים האמריקאית תבקש מרשות ההשקעות מענקים והטבות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

בעבר המדינה העמידה לאינטל מענקים של מיליארדי שקלים בתמורה להשקעות שעשתה בישראל.

מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, הודיע על ההחלטה של אינטל העולמית היום לשר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. המתווה עצמו גובש במהלך החודשים האחרונים באמצעות צוותים משותפים של משרד הכלכלה, משרד האוצר ואינטל ישראל. "ההחלטה של אינטל להמשיך ולהשקיע באופן משמעותי בישראל היא הבעת אמון חשובה במדינה ובכלכלת ישראל", אמר כהן.

אינטל נחשבת לאחת היצואניות המרכזיות בתעשיית ההייטק של ישראל וב 2017 היא ייצאה מוצרים ושירותים בהיקף של כ 3.6 מיליארד דולר, שהם כ 8% מסל ייצוא ההי טק של ישראל.