מבורגונדי ועד נאפה: אלה אזורי היין הנחשבים לטובים בעולם

עוד רגע ייפתחו מאות בקבוקי יין לקראת חג השבועות, וזו הזדמנות טובה להציץ על המתרחש מעבר לים ולהתחיל לתכנן את טיול היקבים הבא שלכם

יקבי בון בצרפת/ צילום: booking.com
יקבי בון בצרפת/ צילום: booking.com

עוד רגע ממש ייפתחו מאות בקבוקי יין לקראת חג השבועות, וזו הזדמנות טובה להציץ על המתרחש מעבר לים ולהתחיל לתכנן את טיול היקבים, בעיקר אם אתם נמנים על קהילת חובבי היין - ומסתבר, כך לפי סקר שערכה לאחרונה Booking.com, שיותר מחמישית (21%) מהמטיילים בעולם מעידים על עצמם שישמחו לצאת לסיור ביקב במהלך השנה הקרובה.

היכן ממוקמים היקבים הטובים בעולם? על סמך 152 מיליון חוות-הדעת שפרסמו גולשים באתר בוקינג.קום, החברה גיבשה רשימה של יעדי היין המומלצים ביותר ברחבי הגלובוס. בין אם אתם יודעים להבחין בין זן של ענב אחד למשנהו או לזהות את מידת העפיצות של היין, ובין אתם בסטטוס של מתחילים בתחום - ביקבים הרבים הפזורים בעולם ניתן לטעום מהתוצרת המקומית, לערוך סיורים, לקבל הסברים ובעיקר לרכוש מהתוצרת.

כדאי לזכור שמשקאות שנרכשים מחוץ למתחמי הדיוטי פרי יש להביא במזוודה שנשלחת לבטן המטוס. עוד נזכיר כי לפי חוקי המכס, הכנסת 2 ליטר משקה אלכוהולי היא פטורה ממכס, כשמעבר לכך אתם עשויים להידרש לשלם מס.

במקום הראשון, איך לא - יקב צרפתי. הגולשים דירגו את היקב בון (Beaune), המפיק יינות טיפוסיים לחבל בורגונדי. בעבר העיירה בון הייתה שקועה בתחתיתו של ים טרופי, כשהקרקע העשירה שנותרה הודות לאותו ים היא הסוד לטעם העשיר של יינות בורגונדי. בסוף השבוע השלישי של נובמבר נערכת ביקב מכירה הפומבית של יינות מובחרים כחלק מפסטיבל שנערך באזור. 

במקום השני דורגה דרך היין סטלנבוש Stellenbosch בדרום אפריקה. הגולשים התלהבו מהיקבים, מהיין, האוכל והנוף בדרך שבה פזורים יותר מ-150 חדרי טעימות. במקום נערכים פסטיבלים ואירועי יין ששווה להתעדכן מראש על קיומם. 

סטלנבוש/ צילום: booking.com
 סטלנבוש/ צילום: booking.com

במקום השלישי חוזרים ליבשת אירופה, שם דירגו הגולשים את העיירה הציורית רודסהיים אם ריין (Rüdesheim am Rhein) הממוקמת בעמק הריין בגרמניה. זהו יעד מבוקש בקרב אוהבי יין, שם גם ממוקם מוזיאון היין Rheingau, בו מוצגות תערוכות מהעת העתיקה ועד היום. 

גם ארגנטינה נכללת ברשימה - כאן הדגש הוא על העיירה מנדוזה הממוקמת במערב המדינה, למרגלות הערים האנדים והר המנדוזה. דרך היין שממוקמת באזור מספקת חוויה יוצאת דופן, לפי הגולשים שציינו את התוצרת המשובחת המופקת בעיקר מזן המלבק והסירה. 

מנדוזה/ צילום: booking.com
 מנדוזה/ צילום: booking.com

במקום החמישי - עמק הנאפה בקליפורניה ארה"ב. מאות יקבים פזורים בשטח הירוק והגדול של העמק, על עשרות הגבעות האינסופיות והמרחבים העצומים שבו. 

נאפה/ צילום: booking.com
 נאפה/ צילום: booking.com

את הרשימה סוגר אזור עמק האנטר במדינת ניו סאות' וולס באוסטרליה. זהו אזור שופע יקבים ומסעדות המגישות מזון גורמה עונתי. לצד הפינוק הקולינרי, מדובר באזור שופע מרחבים ונופים מרשימים במיוחד. במקום נערכים סיורים מאורגנים או שניתן לערוך ביקורים פרטיים. הגולשים ציינו במיוחד את העיירה פוקולבין Pokolbin כיעד מוצלח לחובבי היין. 

פוקולובין אוסטרליה/ צילום: booking.com
 פוקולובין אוסטרליה/ צילום: booking.com