הסנאט האמריקאי הצביע נגד ביטול ניטרליות הרשת

רשות התקשורת הפדרלית ביטלה תקנות אשר אפשרו לספקיות האינטרנט לשלוט במהירות הגלישה של המשתמשים, אולם הסנאט החליט להפוך את החלטת הרשות

ניטור אינטרנט/ צילום: שאטרסטוק
ניטור אינטרנט/ צילום: שאטרסטוק

הסנאט האמריקאי הצביע בעד הפיכת החלטת ה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית) שהביאה לביטול תקנות ניטרליות הרשת בדצמבר האחרון. 52 סנטורים הצביעו בעד שינוי ההחלטה והחזרת ניטרליות הרשת לעומת 47 שהצביעו נגד.

משמעות התקנות שבוטלו הייתה שספקיות האינטרנט מנועות מלהתערב בתעבורת הרשת - להאיץ את זמן הטעינה של תכנים מסוימים, להאט אותו או למנוע גישה אליהם לחלוטין. עם ביטול התקנות, התערבות כזאת תתאפשר. תומכי ניטרליות הרשת סבורים שבמצב כזה, הספקיות יכולות לגבות כסף מהאתרים והשירותים השונים תמורת מתן גישה מהירה יותר לתכנים, או הצגתם באיכות גבוהה יותר, לקדם אתרים ושירותים הקשורים לספקיות (רבות מהן פועלות גם בתחום התוכן) ועוד.


הסנאט רשאי לשנות החלטות שנעשו לאחרונה ע"י סוכנויות ממשלתיות. משמעותה של השליטה הרפובליקנית בסנאט היא שלרוב מהלך כזה אפילו לא יגיע לידי הצבעה, אך סנטורים יכולים לדרוש הצבעה אם אספו 30 חתימות לשם כך. כל 49 הסנטורים הדמוקרטים הצביעו בעד שינוי החלטת ה-FCC, ובנוסף אליהם גם שלושה סנטורים רפובליקנים הצביעו בעד.

ככל הנראה, למרות ההצלחה בסנאט, משמעות ההחלטה היא בעיקר סימבולית. על מנת לכונן מחדש את מדיניות ניטרליות הרשת יש לקיים הצבעה נוספת בעד המדיניות, הפעם בבית הנבחרים. כדי לקיים הצבעה כזו יש לאסוף חתימות מרוב חברי הקונגרס - כלומר, כל חברי הקונגרס הדמוקרטיים ו-22 רפובליקנים. לא סביר שתומכי ניטרליות הרשת יצליחו להשיג רוב כזה, אך גם אם יצליחו הצעד הבא הנדרש לאחר ההצבעה השנייה בסנאט יהיה מאתגר אף יותר - נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ יידרש לחתום על החזרת המדיניות, אליה המפלגה הרפובליקנית מתנגדת.