משרד האנרגיה מבטל את זכויות הפקת הנפט של גבעות עולם

לאור העובדה שהשותפות מכנסת אסיפה כללית ב-20 ליוני הודיע משרד האנרגיה כי הביטול ייכנס לתוקף רק ב-21 ביוני

קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

משרד האנרגיה הודיע לשותפות חיפושי הנפט גבעות עולם על ביטול החזקה שהוענקה לה באזור ראש העין החל מה-21 ליוני. מכוח החזקה מפיקה גבעות עולם נפט באזור ראש העין בכמויות מסחריות החל משנת 2011.

הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות יוסי וירצבורגר שלח את הודעת הביטול לשותפות בדוא"ל אתמול בשעות הבוקר בהמשך למכתב שנשלח על-ידו יומיים קודם לכן. בשעות הערב פנה "גלובס" לנציגי השותפות בשאלה מדוע לא פורסם דיווח מיידי על ההודעה. זמן קצר לאחר הפנייה, בסביבות השעה עשר בלילה פרסמה גבעות עולם הודעה לבורסה המציינת את קבלת מכתבו של הממונה ומפרטת את תוכנו.

במכתבו מציין וירצבורגר כי ב-11 לאפריל השנה נתן לשותפות "הזדמנות אחרונה" להציג לו מתווה לפיתוח החזקה שיהיה מוסכם על כל הגורמים בשותף הכללי וכן מסמכים המעידים כי יש לשותפות את מקורות המימון הדרושים לשם ביצוע תכנית הפיתוח וכן מפעיל מקצועי.

ההחלטה על ביטול החזקה התקבלה לאחר שהשותפות הודיעה לממונה כי המגעים בנושא עדיין נמשכים וטרם הבשילו לכלל הסכם. ברקע הודעת השותפות עומד סכסוך בין בעלי מניות בשותף הכללי (המנהל את השותפות) של גבעות עולם קבוצת שפיר של האחים שפירא ומשפחת בן-דוד. ויחד עם זאת לאור העובדה שהשותפות מכנסת אסיפה כללית ב-20 ליוני החליט וירצוברגר כי הביטול ייכנס לתוקף רק ב-21 ביוני היות וקיימת "אפשרות תיאורטית" שבאסיפה הכללית יושגו כל ההסכמות הנדרשות.