בפרק השני של הפודקאסט "כיסא מנהלים" שפורסם בחודש מאי האחרון דיברנו עם אורי הדומי על מזור רובוטיקה המייצרת רובוטים לניתוחי עמוד שדרה. רגע אחרי האקזיט שבמסגרתו נמכרה מזור ב-1.6 מיליארד דולר, אנחנו מביאים את הראיון בשנית.
אם תצפו מעט בסרטוני ההדמיה של החברה, לא תבינו למה בכלל יש צורך ברופא בהליך ניתוחי שנעזר ברובוטים שלה. לפחות לפי הסרטונים העבודה נראית קלה למדי. וגם אם תסתכלו על הפרסומים האחרונים של החברה, עם דגש על ההסכם שלה עם אחת מהחברות הענקיות בעולם ועל השיפור המתמיד בתוצאות הכספיות, יהיה לכם קל להפליג במחשבות ולדמיין מכרה זהב.
אבל, אם להיות עדינים, מזור עדיין במעבר מחברת "חלום" לחברה סולידית. במציאות הסיפור מאוד מורכב. מתחילת דרכה למזור היו אין ספור קשיים, כמו מכירות נמוכות, קושי בחינוך השוק ואפילו חקירה ב-SEC. בהובלתו של אורי הדומי, מנכ״ל החברה, ובאמצעות טקטיקת שיווק קאוונטר-אינטואיטיבית, היא הצליחה להגיע לרווחיות מסוימת (שמאז נסוגה ממנה), תזרים מזומנים חיובי וגם להגיע יחסית בשלה לעידן שבו תתפתח לה תחרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.