"סופר קופיקס נמצאת במצב יותר טוב מאי-פעם בזכות רמי לוי"

יוסי אליאש, המנהל את קרן גרין לנטרן השותפה בסופר קופיקס ומחזיקה בה לצד קבוצת קופיקס, מתייחס לקביעת ביהמ"ש שנחשפה אמש ב"גלובס" לפיה הרשת בסכנה לפרוע את התחייבויותיה, ומצהיר כי הדברים "מתבססים על עובדות לא מדויקות"

סופר קופיקס רחוב הרצל ת"א / איל יצהר
סופר קופיקס רחוב הרצל ת"א / איל יצהר

קרן גרין לנטרן, השותפה של קופיקס ברשת הסופמרקטים שלה, יוצאת להגנתה וטוענת כי ההחלטה של בית המשפט המחוזי בתל-אביב שנחשפה אמש (ב') ב"גלובס", לפיה קיים "סיכון לא מבוטל כי הרשת לא תוכל לפרוע את התחייבויותיה" - מתבססת על עובדות לא מדויקות.

נציין, כי מניית קופיקס  הגיבה לפרסומים בירידות של 5% בשעות הבוקר, שהתמתנו בשעות הצהריים לירידה של כ-1%.

בשיחה עם "גלובס" אמר היום (ג') יוסי אליאש, המנהל לצד ריצ'י האנטר ודני בן רעי את הקרן, כי הוא הופתע לקרוא את הידיעה אמש ב"גלובס", ואת הדברים שכתב השופט עודד מאור על איתנותה הכספית של החברה שלטענתו אינם מדויקים. גרין לנטרן היא שותפה ברשת המרכולים סופר קופיקס ומחזיקה בה לצד קבוצת קופיקס, והטענות של אליאש מתייחסות לתביעה שהגישה לאחרונה ספקית כלים חד-פעמיים של הרשתות - אימפופיקס - בהיקף כולל של 21 מיליון שקל. 

על קביעת השופט לפיה "בנוסף לחובות של קופיקס עומדת לה הלוואה בהיקף 50 מיליון שקל לקרן גרין לנטרן, כאשר הלוואה זו נושאת ריבית של 12% - וזאת על-פי דיווחי החברה לבורסה במארס השנה", אומר אליאש כי "יש פה שאלה מהותית, והתשובה היא שזה פשוט לא נכון. זו לא הלוואה של 50 מיליון שקל והיא אינה בריבית של 12%. לקרן גרין לנטרן יש הסכם מאוד ברור עם עם קופיקס במסגרתו השקענו כ-50 מיליון שקל בסופר קופיקס, כשמתוכם 20 מיליון שקל נכנסו כאקוויטי, הון עצמי, ו-30 מיליון שקל נוספים הוגדרו כהלוואת בעלים עם ריבית אפסית וללא מועד פירעון".

אליאש סירב להתייחס לשאלה באילו אמצעים מתכוונת הקרן לנקוט לאור הפרסומים והאם היא צפויה להגיש חומרים בנושא לבית המשפט, אך הצהיר כי "סופר קופיקס נמצאת במצב יותר טוב מאי-פעם עם השותפות האסטרטגית עם רמי לוי".

בית המשפט סירב לבטל את העיקול

אמש כאמור נחשף ב"גלובס" כי במסגרת סכסוך בין רשתות בתי הקפה והסופרמרקטים שבשליטת אבי כץ ואשר אליהן נכנס לאחרונה כשותף רמי לוי (20%), לבין ספק כלים חד-פעמיים של החברה, בית המשפט המחוזי בתל-אביב סירב להיענות לבקשת החברה לבטל  עיקול זמני בהיקף של 1.7 מיליון שקל שהוטל עליה. כמו כן, קופיקס הציגה בפני בית המשפט שווי נכסים של 18 מיליון שקל, אך השופט קבע כי מדובר בסכום ששילם רמי לוי עבור רכישתה ולא ניתן לעשות בו שימוש.

קופיקס הגיבה לדברים אמש וטענה כי אין מניע לשימוש בכספי ההשקעה של לוי, וכי אין כל אזכור לחסימה לגביהם, מה שלדבריה מטיל אור שונה על חוזקה הפיננסי. נדגיש, כי הדברים הללו מתרחשים רגע לפני השלמת העסקה שתהפוך את לוי לבעל השליטה בקופיקס ותקנה לו 50.01% מהמניות. נציין, כי אם יממש רמי לוי את כוונתו לרכוש 30.01% נוספים בקבוצת קופיקס בשווי חברה בדומה כנגד הקצאת מניות חדשות, הדבר יגדיל את ההון העצמי ואת איתנותה הפיננסית של קופיקס.

אימפופיקס, שבבעלות דקל בן-לולו, עוסקת ביבוא מוצרי נון-פוד מסין ועד לאחרונה סיפקה לרשת בתי הקפה של קופיקס מוצרים מתכלים כמו כוסות, קשים, בוחשנים ועוד, וכן סיפקה לרשת הסופרמרקטים סחורה שאינה קשורה למזון. גורם בשוק העריך היום כי הסכסוך הנוכחי נולד לאחר שלוי, שנוהג לעבוד עם ספק אחר של כלים חד-פעמיים ברשת הדיסקאונט שבבעלותו, מעוניין לשפר את מחיר הקנייה של המוצרים הללו עבור הרשתות ולהוזיל את עלותם ולכן ביקש להפסיק לרכוש סחורה מאימפופיקס.