בנק הפועלים מינה את אבי פילוסוף לדירקטור בידיעות אחרונות

הפועלים מחזיק בשיעבוד 34% ממניות קבוצת ידיעות אחרונות

עו"ד אבי פילוסוף / צילום: אמיר מאירי
עו"ד אבי פילוסוף / צילום: אמיר מאירי

כונסי הנכסים של מניות אליעזר פישמן ב"ידיעות אחרונות" מעמיקים את מעורבותם בחברה שבשליטת נוני מוזס. ל"גלובס" נודע כי כונסי הנכסים של המניות, עורכי הדין פיני רובין וירון אלכאווי, מינו את עו"ד אבי פילוסוף לדירקטור מטעמם בדירקטוריון החברה. הכונסים אחראים על 34% ממניות קבוצת "ידיעות אחרונות" המשועבדות לבנק הפועלים.

נזכיר כי פילוסוף הוא עורך דין מוכר שהיה שותף בעבר במשרד צלרמאיר-פילוסוף, שהתפרק לפני כ-3 שנים. זמן קצר לאחר מכן הצטרף פילוסוף למשרד גרוניצקי ושות', ממנו מגיעים כונסי הנכסים של המניות ב"ידיעות אחרונות".

נציין כי הצטרפותו של פילוסוף לדירקטוריון ידיעות אחרונות אינה טריוויאלית. קבוצת ידיעות אחרונות נשלטת על ידי נוני מוזס המחזיק רק ב-24% מהמניות, אך בעל שליטה של 60% בדירקטוריון. לפי הערכות, בין בעלי המניות השונים בקבוצת ידיעות אחרונות ישנם מתחים וחילוקי דעות בנושאים שונים, ועל רקע זה עלה הצורך למנות דירקטור מטעם הכונסים, צעד בו רוב בעלי המניות תומכים. לפני קרוב ל-20 שנה ביצע פישמן סדרת רכישות של מניות בקבוצת "ידיעות אחרונות" מידי משפחת מוזס והגיע להחזקה של כ-34% ממניות הקבוצה. העסקאות נעשו לפי שווי גבוה מאוד של 700 - 800 מיליון דולר ומומנו על ידי בנק הפועלים. החוב בגין אותן עסקאות עומד כיום על 1.1 מיליארד שקל.

*** גילוי מלא: אבי פילוסוף הוא נציג כונסי הנכסים במינהלת שפועלת על-פי החלטת בית המשפט למימוש אופציית הוט ונכסים נוספים שהיו בשליטת חברת מוניטין בתקופתו של אליעזר פישמן. במינהלת חברה אילקורפ בבעלות משפחת בר און, מבעלות השליטה ב"גלובס".