"קל לצמצם תחרות בבנקים, זה דם יזע ודמעות לתקן את הנזק"

הממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין, התייחסה היום לתחרות בבנקים, כשברקע הכרעתה הקרובה של רשות ההגבלים לגבי מיזוג מזרחי טפחות ובנק אגוד

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, רמזה היום (ד') על עמדת רשות ההגבלים בנושא מיזוג בנק מזרחי טפחות ובנק אגוד: "קל מאד לצמצם תחרות בשוק הבנקאות, אחר -ך זה דם יזע ודמעות לתקן נזק שנגרם. חשוב להפנים ששוק הבנקאות זה לא כמו שוק הסלולר, ואי-אפשר באבכה אחת להכניס תחרות לשוק. זה דורש הרבה מאד מאמץ, תשומות וזמן. ולכן ברור שכל פגיעה תחרותית בשוק הזה עלולה להיות נזק לטווח ארוך", אמרה הלפרין במסגרת דיון מיוחד שנערך בוועדת הכלכלה והכנסת בנושא יישום רפורמת שטרום.

הלפרין מנועה מלעסוק במיזוג מזרחי טפחות אגוד, בשל הסכם ניגוד העניינים שיש לה, והיא לא התייחסה מפורשת בדבריה למיזוג בין שני הבנקים, אך ניתן להבין מעמדתה הכללית את הסתייגות הרשות מאישור המיזוג.

אלעד מקדסי מרשות ההגבלים נשאל על המיזוג ואמר כי טרם התקבלה החלטה רשמית של הרשות בעניין, אך הודה כי עולים חששות מאישור המיזוג: "רשות ההגבלים בודקת את המיזוג החל מחודש דצמבר 2017. מדובר בבדיקה מורכבת שמושקעים בה הרבה משאבים. הצגנו לצדדים את החששות התחרותיים שעולים מהמיזוג, ואנו נמצאים בשיח איתם, ורק לאחר מכן נוציא החלטה. אנו בישורת האחרונה לקראת קבלת ההחלטה", הוא אמר.