פרינג התחייבה להשקיע 15 מ' ד' בחברה-הבת הישראלית BTG

הסכום ישמש להרחבת יכולות הביוטק של BTG, כך שיתמכו במו"פ וייצור של טיפולים בתחום הפוריות ובריאות האישה

מנכ"ל BTG, טל לוי / צילום: אייל פישר
מנכ"ל BTG, טל לוי / צילום: אייל פישר

חברת פרינג הבינלאומית הודיעה כי תשקיע 15 מיליון דולר בהרחבת יכולות הביוטק של החברה-הבת הישראלית שלה, BTG. הטכנולוגיות החדשות שיפותחו בחברה, יתמכו במו"פ וייצור של טיפולים בתחום הפוריות ובריאות האישה, וזאת בנוסף לייצור המתוכנן של רקובל, תרופה חדשה של פרינג לתחום טיפולי הפוריות.

ההשקעה תבוצע במהלך שלוש השנים הבאות, פרינג תשלב קווי ייצור חדשים וטכנולוגיות חדשות במתקני BTG הממוקמים באזור התעשייה באר טוביה.

לדברי מנכ"ל BTG טל לוי: "ההשקעה הנוספת של פרינג ב-BTG תאפשר לנו להרחיב את יכולותיה הצומחות של החברה בייצור תרופות ביולוגיות חדשניות למטופלים. הביקוש לטיפולי פוריות גדל, ושדרוג מערכות הייצור שלנו יאפשר לנו בסופו של דבר לעזור למספר גדול יותר של אנשים מסביב לעולם".

"פרינג מחויבת להשקיע בפלטפורמות טכנולוגיות חדשניות על מנת ליצור פתרונות חדשים למטופלים בפעילות הליבה שלנו של תרופות פוריות ובריאות האישה," אמר הארווי יודריוט, סגן נשיא בכיר בחטיבת הייצור של פרינג. "BTG מסייעת כבר היום לאנשים רבים בעולם לבנות משפחות בעזרת טיפולי פוריות חדשים. השקעה משמעותית זו תאפשר לנו לשמר את הובלתנו בתחום הפוריות."

BTG הייתה מחלוצות הביוטק המקומי כשנמכרה לפרינג ב-2004. בראיון שנתן טל לוי ל"גלובס" לפני כמה חודשים, הראיון הגדול הראשון של החברה מאז העברת הבעלות לפרינג, ציין לוי כי פרינג מעוניינת לחזק את פעילות המו"פ בתחום הביומד בישראל, ואף השקיעה כאן בסטארט אפ MyBiotics - חברה בתחום המיקרוביום האנושי, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור עמידות של חיידקים רצויים.

היום מייצרת BTG במפעליה בבאר טוביה, את שני מוצרי הדגל המקוריים שלה: הורמון גדילה וחומצה הילורונית ייחודית המשמשת כטיפול בכאבי מפרקים הנוסעים ממחסור בסחוס וכן בניתוחי עיניים. בקרוב תחל כאמור בייצור המוצר החדש רקובל.