אינוביישן אנדיבורס של אריק שמידט סגרה קרן של 333 מיליון ד'

זוהי הקרן הראשונה שגייסה אינוביישן אנדיבורס של אריק שמידט, יועץ חדשנות למשרד הביטחון האמריקאי, מאז התמזגה עם קרן מרקר

אריק שמידט / צילום: תומר פולטין
אריק שמידט / צילום: תומר פולטין

אינוביישן אנדיבורס של אריק שמידט סגרה קרן שלישית בגובה של 333 מיליון דולר, לפי מסמכים שהגישה לרשות לניירות ערך בארה"ב. כפי ש דווח ב"גלובס" אריק שמידט הגיע לביקור בישראל בשבוע שעבר, במהלכו השתתף בפגישה עם בכירים במשק הישראלי. הפגישה התקיימה יומיים בלבד לפני סגירת הקרן, אשר גיוסה התחיל באוקטובר 2017.

סכום היעד לקרן זו עמד על 300 מיליון דולר, ונראה שהיא זכתה לביקוש יתר. זוהי הקרן הראשונה שגייסה אינוביישן אנדיבורס מאז התמזגה עם קרן מרקר, והגדולה מבין שלוש הקרנות שגייסה מאז הוקמה ב-2010. הסכום גויס מכ-70 משקיעים, והמשקיע המוביל בקרן הוא שמידט, לשעבר יו"ר אלפבית וגוגל, וכיום יועץ חדשנות למשרד הביטחון האמריקאי.

מאז המיזוג עם קרן מרקר, שלושה שותפים מהקרן, יובל שחר, ליאת אהרונסון וזיו קופ, עזבו את אינוביישן אנדיבורס, והשאירו בישראל נציגות מצומצמת של שני שותפים בלבד. שני השותפים הישראלים שנותרו בקרן הם דניאל גולדשטיין ודרור ברמן.

בביקורו בישראל במהלך סוף השבוע האחרון, שמידט השתתף בפגישה פרטית בה לקחו חלק 14 בכירים במשק הישראלי, בינהם פרופ' דן אריאלי, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל אסף רפפורט, היזם ואיש העסקים בני לנדא וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי עמוס ידלין. למרות הצימצום של נציגות הקרן בישראל, הפגישה עשויה להצביע על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל.