"לברמלי היה חשוב למדר פעילות בשל העברות כספים שביצע"

בכירה לשעבר בקרן העידה היום נוגע להתנהלות הבעלים בחברת רוביקון-קרן קלע, אמיר ברמלי, המואשם בהונאה • "ההנחיה הייתה שמקלע הכסף עובר לרוביקון, ומרוביקון זה עובר לחברות האחרות"

"אמיר היה חבר, מנהיג, אדם שהערצנו היה איש טוב ומאוד מקורב לכל העובדים והתעניין בחייהם האישיים. הייתה תחרות סמויה מי תהיה קרובה יותר לאמיר. מי שהתקבלה לעבודה אצל אמיר ברמלי יד אלוהים נגעה בו, אמרה לי אחת העובדות אחרי שאמיר קיבל אותי". כך תיארה היום (ה') לירז קוגמאן, לשעבר מנהלת הכספים וסחר חוץ לשעבר בקרן רוביקון, בפתח חקירתה הראשית על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה את אמיר ברמלי. זאת, במסגרת פרשת התביעה בתיק הפלילי המתנהל בבית המשפט המחוזי בת"א נגד אמיר ברמלי, לשעבר הבעלים של חברת רוביקון-קרן קלע, המואשם בהונאת משקיעים.

כתב האישום נגד ברמלי הוגש ביוני 2016, ובמסגרתו טוענת פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) כי ברמלי גייס מעל ל-400 מיליון שקל לחברות בקבוצת רוביקון-קרן קלע על יסוד מצגי-שווא. עוד נטען כי ברמלי ערבב כביכול בין כספי המשקיעים לנכסיו הפרטיים ולהשקעות של חברת רוביקון.

לפי כתב האישום, ברמלי סיפר למשקיעים סיפורי מעשיות על הצלחת השקעותיהם, תוך שהוא מבטיח ללקוחותיו תשואה שנתית דו-ספרתית באחוזים. לטענת הפרקליטות, משלא הושגה תשואה שכזו, ובפועל הפעילות הייתה בכלל גירעונית, החל ברמלי לממן את ההחזרים למשקיעיו בכספי הלוואות חדשות שנטל ממשקיעים חדשים. ובמילים אחרות: ברמלי ביצע, לטענת המדינה, "הונאת פונזי" או ניהל "פירמידה".

קוגמאן התייחסה בעדותה, להעברות הכספים שביצעה אל רוביקון ומרוביקון והחוצה, באישורו של ברמלי לחברות השונות בקבוצה. קוגמאן הביאה כדוגמה את מכירת אחזקותיה של רוביקון בחברת וובי (Wobi) בכ-40 מיליון שקל. לדבריה, בסופו של דבר הועבר לרוביקון כ-8 מיליון שקל בלבד מתמורת המכירה. בעדותה, סיפרה קוגמאן כי כשביררה מול ברמלי היכן יתרת הכספים שהתקבלו בעסקת המכירה, השיב ברמלי: "הכסף עבר לצד השני לחברות מראה של אלי עופר (נאשם נוסף בתיק, מ' ש')". קוגמאן ציינה בעדות כי "עופר היה אחראי על כל נושא השלמות ההון שבו התמחתה רוביקון, אשר ליווה את ברמלי הרבה זמן".

בעדותה, התייחסה קוגמאן גם לדיסקרטיות ולמידור שאפפו את עסקיו של ברמלי. לדבריה, במשרדיו של ברמלי בקיסריה התקיימו הפגישות "הסודיות". הסיבה לאותה סודיות, לדבריה, היא כי לברמלי "היה חשוב למדר פעילות של קרן קלע לאור העברות הכספים" בין חברות הקבוצה.

נציגת הפרקליטות הקשה על קוגמאן ושאלה, "את בסך-הכל מעבירה כספים מה כל-כך סודי בזה?" קוגמאן השיבה כי ברמלי "לא רצה לחשוף את העברות הכספים בתוך הקבוצה, כי לפעמים הוא הגביל סכומים לחברה כזו והעביר יותר לחברה אחרת". עוד הוסיפה: "ההנחיה הייתה שמקלע הכסף עובר לרוביקון, ומרוביקון זה עובר לחברות האחרות". זאת, לדבריה בהתאם להנחיותיו של ברמלי.

ברמלי מסר: "מעדות לעדות מתבהרת התמונה ומדגימה את הפער האדיר בין טענות רשות ני"ע לעובדות בפועל".