טאואר מבקשת להעלות את שכרו של המנכ"ל ב-7.6%

בהמלצת יועץ חיצוני, יצביעו באסיפת בעלי המניות ב-3 ביולי על הצעה להעלות שכרו השנתי של ראסל אלוונגר ב-7.6%, ל-780 אלף דולר, רטרואקטיבית מתחילת 2018

ראסל אלוואנגר / צילום: אייל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: אייל יצהר

מחקר של יועץ חיצוני ששכר דירקטוריון חברת השבבים טאואר   הוביל את חברי הדירקטוריון למסקנה שיש להעלות את שכר הבסיס של המנכ"ל, ראסל אלוונגר, שמנהל את החברה מאז שנת 2005. באסיפה השנתית של בעלי המניות, שתתכנס ב-3 ביולי במשרדי החברה במגדל העמק, יתבקשו בעלי המניות להצביע על הצעת החברה להעלות את שכרו השנתי של אלוונגר ב-7.6%, מ-725 אלף דולר ל-780 אלף דולר. בכפוף לאישור בעלי המניות, העלאת השכר תהיה רטרואקטיבית מתחילת 2018.

העלאת השכר הקודמת של אלוונגר הייתה בתחילת 2016, כשהשכר עלה אז ב-6.6%, מ-680 אלף דולר ל-725 אלף דולר.

בזימון לאסיפה נכתב כי המחקר בחן קבוצת השוואה שכוללת 17 חברות גלובליות מתעשיית הסמיקונדקטור, שהיקף ההכנסות שלהן נע בין 0.5-5.5 מיליארד דולר (טאואר הציגה ב-2017 הכנסות של כ-1.4 מיליארד דולר). בחברה מציינים כי המחקר בוצע על מנת לבחון את חבילת התגמולים שמציעה טאואר בהשוואה לחברות שמתחרות בה על אותם טאלנטים ברחבי העולם. "ההשוואה הראתה שיש לבצע התאמה בערך התגמול ההוני ובשכר הבסיס של המנכ"ל", נכתב בזימון.

תגמול בשווי 5 משכורות שנתיות

נוסף על כך, מבקשת החברה לאשר הענקת תגמול הוני לאלוונגר, גם כן על בסיס אותו מחקר. מדובר על תגמול בשווי של 5 משכורות שנתיות - כ-3.9 מיליון דולר - שמורכב מ-60% מניות חסומות רגילות ו-40% מניות חסומות שיבשילו על בסיס עמידה ביעדים של רווח נקי ותזרים מזומנים מפעילות. כל המניות יבשילו במשך שלוש שנים.

עבור 2018 בלבד, החברה מבקשת להעניק לאלוונגר מניות חסומות נוספות, "כדי להביא אותו לרמת התגמול הדומה לקבוצת ההשוואה, ולתת לו תמריץ לקראת השלב הבא בצמיחת החברה באמצעות מיזוגים ורכישות", מוסבר. התגמול ל-2018 יהיה בגובה של 1.1 מיליון דולר, ויבשיל לאורך שלוש שנים. בחברה מדגישים כי התגמול תואם למדיניות התגמול של טאואר.