מנכ"ל שורט טרייד נשלח למעצר-בית ל-45 יום בתנאים מגבילים

שחרורו של שלומי נוימן, החשוד בהונאת משקיעים, נעשה בהסכמת המשטרה • על נוימן הוטלו מספר תנאים מגבילים, ובהם איסור יציאה מהארץ, איסור לעשות שימוש באינטרנט וכן איסור לעסוק בכל מקצוע פיננסי למתן ייעוץ, ניהול תיקי השקעות וניירות ערך

שלומי נוימן, מנכ"ל שורט טרייד ובעל השליטה בה / צילום: רפי קוץ
שלומי נוימן, מנכ"ל שורט טרייד ובעל השליטה בה / צילום: רפי קוץ

בית המשפט השלום בירושלים (השופטת חוי טוקר) הורה היום (א') על שחרורו למעצר-בית של שלומי נוימן, מנכ"ל שורט טרייד ובעל השליטה בה, החשוד בהונאת משקיעים, וזאת למשך 45 יום, בנוסף לתנאים מגבילים נוספים שחלים על נוימן, ובהם איסור יציאה מהארץ, איסור שימוש באינטרנט ואיסור ביצוע פעולות פיננסיות.

נוימן, שנעצר על-ידי המשטרה מספר ימים לאחר התפוצצות פרשת שורט טרייד, חשוד במקביל להונאת הנושים גם בביצוע עבירות של הלבנת הון ועבירות מס.

במסגרת הפרשה עצרה המשטרה לפני כשבועיים 3 חשודים: נוימן, אדם נוסף שהוטל צו איסור פרסום על זהותו ואיש שוק ההון יצחק שרם, שכיהן בעבר תפקידים בכירים בקונצרן כלל (שוחרר לביתו בתום חקירתו). 

המעצרים בוצעו בעקבות חקירת משטרה נגד החברה שהיוותה פלטפורמה ללקוחותיה הסוחרים בשוק המניות האמריקאי. עד כה פתחה המשטרה מעל 80 תיקים בשל תלונות שהוגשו בתחנות המשטרה ברחבי הארץ נגד בעלי החברה בגין הונאה ומרמה. שורט טרייד רשומה באיי הבתולה הבריטיים והציעה שירותי פלטפורמת מסחר מול הבורסה האמריקאית, והיו לה סניפים בירושלים ובני-ברק.

ההחלטה בדבר שחרורו של נוימן למעצר-בית התקבלה בהסכמת המדינה.

התנאים לשחרורו כוללים, מלבד מעצר-הבית, גם פיקוח מלא. בהקשר זה הוסכם בין הצדדים כי נוימן יעמיד 8 מפקחים שיוכלו לפקח עליו, כאשר הובהר בין הצדדים כי על אחד המפקחים לשהות עם נוימן בכל עת.

לצורך שחרורו על נוימן להפקיד 20 אלף שקל במזומ, לצד חתימתו על ערובה עצמית על סך 250 אלף שקל. הוריו של נוימן נדרשו לחתום לצורך שחרורו על ערבות בסך 250 אלף שקל (כל אחד).

בית המשפט הוציא צו האוסר על נוימן לעזוב את הארץ למשך 180 יום, ודרכונו הופקד לשם כך במשטרה.

בית המשפט אסר על נוימן או מי מטעמו לעשות שימוש באינטרנט, וכן נאסר עליו לתת הוראות לביצוע לבנקים ולכל גורם פיננסי אחר למשך תקופת 90 יום. על נוימן נאסר ליצור קשר עם כל המעורבים בפרשה למשך 90 יום, תוך שהוא מתחייב שלא לעסוק בכל מקצוע פיננסי למתן ייעוץ, ניהול תיקי השקעות וניירות ערך, למשך 90 ימים.

בנוסף, בית המשפט אישר להטיל עיקול בסך 280 אלף שקל על דירה הרשומה על-שמו של יצחק נוימן ז"ל (סבו של המשיב), כאשר יורשי הדירה נתנו את הסכמתם לרישום העיקול.