כבר לא צריכים כובע: נגני רחוב בלונדון יקבלו גם אשראי

יוזמה חדשה שהובילה עיריית לונדון בשיתוף חברת הפינטק iZettle, שנרכשה לאחרונה ע"י פייפאל, תאפשר לאומנים לקבל תשלום גם באמצעות כרטיסי אשראי או מכשירים לבישים • זאת באמצעות קוראים שיחולקו לנגנים, ויאפשרו סריקה של אמצעי התשלום ללא מגע

נגני רחוב / שאטרסטוק
נגני רחוב / שאטרסטוק

כשחושבים על נגני רחוב, חושבים לרוב גם על כובע או קייס של גיטרה שמתמלא במטבעות, אבל בקרוב נגני רחוב בלונדון יוכלו לקבל תרומות גם מעוברים ושבים שלא מחזיקים בכסף מזומן באותו רגע. יוזמה חדשה שהובילה עיריית לונדון בשיתוף חברת הפינטק iZettle, שנרכשה לאחרונה ע"י פייפאל, תאפשר לאומנים לקבל תשלום גם באמצעות כרטיסי אשראי או מכשירים לבישים. זאת באמצעות קוראים שיחולקו לנגנים, ויאפשרו סריקה של אמצעי התשלום ללא מגע. התרומה תהיה על סך סכום קבוע שהאומן ייקבע מראש, והמטרה היא להביא לכך שמופיעי רחוב יוכלו להרוויח יותר כסף.

"לונדון היא בירת מוזיקה עולמית שייצרה אמנים כמו אדל ודואה ליפה. כדי שהיא תשמר את מעמדה, חיוני שנתמוך בכוכבים של מחר" אמר ראש העיר סאדיק קאן "אני מאושר מכך ש-iZettle בחרה להשיק בלונדון את הפתרון החדשני שלה. עכשיו יותר תושבי לונדון יוכלו להראות את הערכתם לאמני הרחוב המוכשרים של העיר" הוסיף.

אמנית הרחוב שרלוט צ'מפבל אמרה ל-sky news כי "אנחנו מתקדמים לכיוון חברה ללא מזומן. אם אמני הרחוב לא יסתגלו לכך, האומנות הזו עלולה להיעלם". בנוסף לאמני רחוב, iZettle מעוניינת להביא את המכשיר החדש לשימוש גם בארגוני צדקה ועסקים קטנים.