מגעים בין עובדי מקצועות הבריאות לאוצר: השביתה תימשך

השביתה החלה בתחילת השבוע ונציגי העובדים טוענים כי המחסור בתקנים הביא לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות • האוצר: נפנה לבית הדין לעבודה • עדכון: החלו מגעים בין איגוד עובדי מקצועות הבריאות להנהלת הכללית ומשרד האוצר - ההפגנה תידחה אך השביתה תימשך

השביתה של עובדי מקצועות הבריאות, שהחלה בתחילת השבוע, המשיכה גם היום. במסגרת השביתה, 5,000 עובדים בבתי החולים ובמרפאות לא מתייצבים במקום העבודה במחאה על מחסור חמור בתקנים בסקטור הפארא-רפואי.

היום (ג') בערב התקבלה הודעה לעיתונות מההסתדרות לפיה השביתה תימשך אך ההפגנה שהייתה אמורה להיערך - תתבטל. 

לטענת נציגי העובדים, מתקיים שימוש מסיבי בצורות העסקה שנועדו לעקוף העסקה ישירה ואת הוראות ההסכמים הקיבוציים, תוך פגיעה חמורה בכוחם הארגוני של העובדים. עוד הם הוסיפו כי העומס מוביל עד כדי סיכון לפגיעה בבריאות הפיזית והנפשית של העובדים, וחושף אותם לאיומים מצד חולים שאינם מקבלים טיפול הולם.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "לנוכח הפערים בין נתוני ההסתדרות, משרד הבריאות ומשרד האוצר, סוכם בדיון האחרון עם יו"ר ועד עובדי הדירוגים הפארה רפואיים כי תבוצע עבודת מטה שתימשך עד סוף החודש הבא. בתוך תקופה זו משרדי הבריאות והאוצר יבדקו את נתוני התקינה והעומס שעליו מצביעים העובדים. כמו כן, ייפגשו נציגי שני המשרדים עם ההסתדרות במטרה להציג הממצאים ואת דרכי הטיפול בנושא במטרה להגיע להבנה" .

בין העובדים השובתים יש פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאומנות. עובדים אלו מועסקים בין היתר במשרד הבריאות, שירותי בריאות כללית, קופת חולים מאוחדת, בית החולים הדסה, בית החולים שערי צדק, מרכזים לבריאות הנפש ומוסדות נוספים.

בהסתדרות הדגישו כי ההחלטה לשבות הגיעה לאחר תקופה ארוכה שבה איגוד עובדי מקצועות הבריאות שב והתריע בפני נציגי המדינה על קריסת המערכת ועל ההשלכות החמורות שנובעות בשל הקצאת החסר של תקנים בתחום. סכסוך עבודה הוכרז בחודש ינואר האחרון.

בנוגע לכך מסרו באוצר כי "לפני מספר שבועות ביקש משרד האוצר מנציגי ההסתדרות להציג את הנתונים שעליהם מבוססות טענותיהם, אך ההסתדרות מסרבת להעביר את הנתונים. לאור זאת בכוונת משרד האוצר לפנות יחד עם שרותי בריאות כללית עוד היום לבית הדין לעבודה בבקשה שיורה לעובדים לחזור לעבודה תקינה וזאת לאור נכונותנו להידבר עמם, בלוח זמנים מחייב, על השלכות העומס בעבודה על תנאי עבודתם של העובדים".