נכסים ובניין: רווח נקי של 52 מיליון ש' ברבעון הראשון של 2018

נכסים ובניין מהווה את זרוע הנדל"ן של קבוצת דיסקונט השקעות שבשליטת אדוארדו אלשטיין • "כיום נמצאים בתכנון, שיווק ובנייה פרויקטים בהיקף של 131,000 מ״ר, אשר יהוו בסיס להמשך הצמיחה הטבעית בתחום הנכסים"

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת הנדל"ן נכסים ובניין  סיימה את הרבעון הראשון של 2018 ברווח נקי של 52 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 8.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לדברי מנכ"לית החברה, סגי איתן, ברבעון הראשון המשיכה נכסים ובניין להציג גידול בכל הפרמטרים התפעוליים.

נכסים ובניין מהווה את זרוע הנדל"ן של קבוצת דיסקונט השקעות שבשליטת אדוארדו אלשטיין. החברה פועל באמצעות מספר חברות בנות מרכזיות: גב-ים שפועלת בתחום המשרדים להשכרה, ישפרו שמרכזת את פעילות הנדל"ן המסחרי, נווה גד שפועלת בתחום הבניה למגורים ומהדרין שפועלת בתחום השיווק החקלאי. כמו-כן, מחזיקה נכסים ובניין במגדל המשרדים HSBC במנהטן וכן בפרויקט מניב בלאס וגאס (בשותפות עם אי.די.בי).

בדוחות מציינת נכסים ובניין כי הרבעון הראשון של 2018 התאפיין בהמשך היציבות בענף הנדל"ן המניב בישראל, שמתבטאת הן ברמת הביקוש והן ברמת מחירי השכירות והתפוסות. "לאורך הרבעון ניכרו ביקושים לשטחי משרדים, מסחר, תעשיה ולוגיסטיקה, במרבית שטחי הפעילות של נכסים ובניין, שהתבטאו ביציבות מחירים ושמירה על תפוסות גבוהות של כ-96%", מספרת החברה בדוחותיה.

הכנסות החברה משכ"ד גדלו ברבעון הראשון ב-3% ל-221 מיליון שקל, המגלם קצב הכנסות שנתי של 890 מיליון שקל. לדברי המנכ"לית סגי איתן, "ההכנסות משכ״ד צפויות להמשיך לצמוח ב-123 מיליון שקל בהדרגה, עם השלמת אכלוסם של הפרויקטים שנמצאים כיום בתכנון, שיווק ובנייה וכן מהפרויקטים שאוכלסו לאחרונה ומלוא ההכנסות בגינם טרם באו לידי ביטוי בדוחות". לדבריה, "כיום נמצאים בתכנון, שיווק ובנייה פרויקטים בהיקף של 131,000 מ״ר, אשר יהוו בסיס להמשך הצמיחה הטבעית בתחום הנכסים".

עוד הדגישה המנכ"לית סגי איתן, כי עיקר הגידול הביקוש בתחום המשרדים בישראל מגיע כיום מענף ההייטק לסוגיו, בו חברות המעוניינות הן בהרחבת שטחי השכרה קיימים והן בשכירת שטחים חדשים. בין השאר, סיכמה גב ים לאחרונה על השכרת 11 אלף מ"ר לחברת נובה מכשירי מדידה. גורם נוסף לעלייה בביקוש למשרדים מגיע מהתפתחות תחום חללי העבודה המשותפים, כאשר באחרונה שכרה WE WORK שש קונות במגדל Toha אותו מקימות כיום גב ים ואמות.

נכסים ובניין
 נכסים ובניין

הרווח הגולמי מפעילות ההשכרה (NOI) של נכסים ובניין גדל ברבעון הראשון ב-5% ל-174 מיליון שקל. ה-NOI מנכסים זהים עלה גם הוא ב-5% ל-170 מיליון שקל, בזכות העלייה הריאלית בדמי השכירות.

בתחום הבנייה למגורים בישראל, מציינת החברה כי בדומה ל-2017, גם ברבעון הראשון של 2018 ניכרת מגמה של ירידה בכמות היחידות שנמכרו, תוך שמירה על יציבות מחירים. ברבעון הראשון מכרה החברה 50 יח"ד, לעומת 80 יח"ד ברבעון המקביל. עם זאת, ברבעון הראשון אכלסה נכסים ובניין 210 יח"ד לעומת 20 בלבד שאוכלסו ברבעון המקביל. ב-2018 כולה יאוכלסו תאכלס החברה 450 דירות.

הכנסות החברה מפעילות הנדל"ן למגורים, מוכרות כיום על בסיס התקדמות המכירות והבניה של הפרויקטים, וזאת בזכות האימוץ של תקן IFRS 15. כיום מעורבת החברה בשיווק והקמה של 730 יח"ד ב-6 אתרים ברחבי הארץ, כאשר 460 יח"ד מתוכן כבר נמכרו. ברבעון הראשון גדלו ההכנסות מפעילות זו ל-144 מיליון שקל, לעומת 100 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במקביל ממשיכה החברה לפעול להשבחת קרקעות בבעלותה ע"י קידום תב"ע. בשנת 2018 פורסמה תוכנית איחוד וחלוקה תא/3700 העוסקת בקרקעות שמדרום לכביש המוביל למלון מנדרין. לחברה ביחד עם שותף 28 דונם שעליהם ניתן יהיה לבנות כ-240 יח"ד, כאשר הקרקע רשומה בספרים לפי שווי של 5 מיליון שקל בלבד.

נכסים ובניין גם פועלת בתחום הפינוי-בינוי ומקדמת שני פרויקטים גדולים בתחום זה בהיקף של כ-2,000 יח"ד. הראשון הוא פרויקט דפנה ארלוזורוב בתל-אביב, הכולל 1,230 יח"ד (מתוכן 402 יח"ד לדיירים קיימים) ואילו השני הוא פרויקט נחלת-יהודה בראשון לציון הכולל 800 יח"ד (מתוכן 214 יח"ד לדיירים קיימים).

עוד מדגישה המנכ"לית איתן כי לנכסים ובניין יתרות נזילות של 2.7 מיליארד שקל וכי יתרות אלו, יחד עם תזרים המזומנים השוטף, יהוו בסיס לפעילות השוטפת ולהמשך הצמיחה. צמיחה זו אמורה להתבצע הן ע"י ייזום על קרקעות בבעלות והן ע"י איתור הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל.