אילן לוין, מנכ"ל סטרטסיס, פורש לאחר פחות משנתיים

העזיבה היא כמעט מיידית - החל מ-1 ביוני יעזוב לוין את החברה, אך ישמש כיועץ בכיר בעתיד, "לפי הצורך" • אלחנן (אלן) יגלום, יו"ר סטרטסיס, יחליף את לוין כמנכ"ל עד למינוי מנכ"ל חדש

אילן לוין / צילום: יורם רשף
אילן לוין / צילום: יורם רשף

פחות משנתיים בתפקיד הספיקו לאילן לוין, מנכ"ל סטרטסיס , שהודיע אתמול (ג') על החלטתו לסיים את תפקידו. העזיבה היא כמעט מיידית - החל מ-1 ביוני יעזוב לוין את החברה, אך ישמש כיועץ בכיר בעתיד, "לפי הצורך". לוין פורש לא רק מתפקיד המנכ"ל אלא גם מדירקטוריון החברה, בו הוא חבר עוד משנת 2000.

אלחנן (אלן) יגלום, יו"ר סטרטסיס, יחליף את לוין כמנכ"ל עד למינוי מנכ"ל חדש, ולצורך זה נדרש אישור בעלי המניות, כך שאסיפה תכונס בקרוב. סטרטסיס דיווחה כי מונו שתי ועדות של חברי דירקטוריון: הראשונה נועדה לתמוך בניהול בתקופת הביניים, והשנייה הוקמה במטרה לאתר מנכ"ל חדש.

סטרטסיס מייצרת מדפסות תלת-ממד ונסחרת בנאסד"ק בשווי של מיליארד דולר, אחרי ירידה של 5% במחיר המניה מתחילת השנה, ונפילה של 86% מהשיא שנקבע בתחילת 2014. בתקופת כהונתו של לוין, המניה נחלשה ב-16.8%. לאחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון של השנה שהיו דוחות חלשים, ולוין אמר אז כי החולשה נבעה מביצועי חסר בצפון אמריקה אך התוצאות לא משקפות שינוי בסביבת הביקושים.

לוין החליף בתפקיד את דיויד רייס שכיהן כמנכ"ל במשך כ-7 שנים, תחילה של חברת Objet ולאחר מכן, אחרי המיזוג של אובג'ט עם סטרטסיס ב-2012, כמנכ"ל החברה המאוחדת. לוין גם הגיע לחברה עוד בימי אובג'ט, בה היה דירקטור.

"הדירקטוריון מודה לאילן על תרומתו הרבה לסטרטסיס ולאובג'ט במהלך למעלה מ-15 שנים", מסר היו"ר יגלום. "בזכות הובלתו של אילן כמנכ"ל החברה, הצליחה סטרטסיס לשמר את מעמדה כחברה חזקה הממוצבת ומוכנה להתרחבות בעתיד".