אלי כהן | בלעדי

הסכם ניגוד העניינים של כהן: הגבלה על עסקי נמרודי

הסדר ניגוד העניינים של שר הכלכלה כולל סעיף לפיו כל סוגיה הנוגעת להכשרת הישוב או עופר נמרודי תהיה מחויבת בעדכון היועמ"ש

אלי כהן  / צלם:  שלומי יוסף
אלי כהן / צלם: שלומי יוסף

הסדר ניגוד העניינים של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן כולל סעיף הקובע כי כל סוגיה שנוגעת לחברת הביטוח הכשרת הישוב או לעופר נמרודי באופן אישי, ותובא לפתחו של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן תהיה מחויבת בעדכון היועצת המשפטית של המשרד ושל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. זאת, "למען סילוק מראית עין של חשש מניגוד עניינים".

חוות הדעת של הסדר ניגוד העניינים, שנכתבה על ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר,  נחשפה בימים האחרונים לבקשת היועץ המשפטי של תנועת הצלחה, עו"ד אלעד מן בתום הליך שקיים מתוקף חוק חופש המידע.

הרגישות ביחסים שבין כהן לנמרודי באים על רקע הקשרים שהתקיימו בין השניים טרם כניסתו של כהן לחיים הציבוריים, אז הוא שימש בתפקיד המשנה למנכ"ל הכשרת הישוב ונחשב כמקורב לבעל השליטה בחברה, נמרודי.

בנוסף נכתב בחוות הדעת כי מאחר שחלפו יותר משנתיים מאז פרישתו של כהן מהכשרת הישוב ועד להתמנותו לתפקיד שר הכלכלה לא נמצא לנכון לקבוע כי לכהן יש עניין אישי עם הכשרת הישוב. מנגנון העדכון המידי במקרה שסוגיה הקשורה לנמרודי תובא לפתחו של כהן, הוא יוזמה וולונטרית של כהן כדי למנוע מראית עין של חשש לניגוד עניינים. עו"ד זילבר ציינה בהקשר זה כי "איננו רואים הכרח לנהוג כך".

עוד עולה מחוות הדעת כי כהן דיווח כי הוא מחזיק במניות בחברה, לפי היתר שקיבל מהוועדה למתן היתרים. פרטי החברה הושחרו בידי הממונה על חופש המידע שבמשרד הכלכלה. החברה תוארה כחברה שעוסקת במתן הלוואות לציבור הרחב ופועלת בארה"ב בלבד. עו"ד זילבר ציינה כי "לא מצאנו שמתקיים ניגוד עניינים בין פעילות החברה לבין תפקידך כשר הכלכלה".