וורן באפט הציע להשקיע 3 מיליארד דולר באובר

העסקה לא יצאה לפועל, לאחר ששני הצדדים לא הצליחו להסכים על תנאיה • באפט ל-CNBC: "חלק מהפרטים שדווחו אינם נכונים, אך זה נכון שברקשייר ערכה שיחות עם אובר"

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

וורן באפט רצה להשקיע 3 מיליארד דולר באובר מוקדם יותר השנה, אך העסקה לא יצאה לפועל, לאחר ששני הצדדים לא הצליחו להסכים על תנאיה - כך דווח בבלומברג.

לפי הדיווח, חברת ברקשייר הת'אוויי של באפט הציעה לתת הלוואה המירה לאובר, שתגן על ההשקעה במקרה של מצוקה כלכלית. מנכ"ל אובר, דארה קוסראשהי, הציע שההשקעה תקטן ל-2 מיליארד דולר, ושגם נפח ההחזקות של ברקשייר הת'אוויי באובר יקטן, על-מנת לקבל גיבוי רב יותר מהחברה.

באפט אישר ל-CNBC כי אכן התקיימו שיחות בין שתי החברות, אך סייג את הדברים ואמר: "אני מעריץ גדול של דארה. חלק מהפרטים שדווחו אינם נכונים, אך זה נכון שברקשייר ערכה שיחות עם אובר".

לברקשייר הת'אוויי  יש היסטוריה של השקעות בחברות שנמצאות במשבר בתמורה לתנאים מיטיבים. במהלך המשבר הכלכלי, החברה השקיעה בחברות כמו גולדמן סאקס וג'נרל אלקטריק והרוויחה מיליארדי דולרים כתוצאה מאותן השקעות.

לרוב באפט נמנע מהשקעה בחברות טכנולוגיה, מאחר שלדבריו הן נמצאות מחוץ לתחום ההתמחות שלו. למרות זאת, ברקשייר הת'אוויי הפכה לאחת המשקיעות הגדולות באפל בשנים האחרונות.