טראמפ צייץ על דוח התעסוקה טרם פרסומו; המשקיעים חגגו

כשעה טרם פרסום דוחות התעסוקה בארה"ב, פרסם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בטוויטר שלו ציוץ בו נכתב כי הוא מצפה לראות את הנתונים • למרות שטראמפ לא נתן רמז בנוגע לנתונים בציוץ שלו, לא חסרו משקיעים שלקחו את הציוץ שלו כסימן לכך שהדוח יהיה חזק

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס Carlos Barria
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס Carlos Barria

אתמול (ו') התפרסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש מאי. על פי הדוח, שיעור האבטלה בחודש שעבר ירד מ-3.9% ל-3.8%, וזאת למרות כי התחזיות המוקדמות צפו כי לא יחול שינוי. מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז שנת 2000.

תוספת המשרות חוותה צמיחה משמעותית והיא הסתכמה על 223 אלף, וזאת לעומת תחזית ל-189 אלף. כמו כן, השכר השעתי הממוצע בחודש מאי עלה ב-0.3% לעומת תחזית לעלייה של 0.2%.

כשעה טרם פרסום דוחות התעסוקה בארה"ב, פרסם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בטוויטר שלו ציוץ בו נכתב כי הוא מצפה לראות את הנתונים, כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל". ככל הנראה, העובדה כי מדובר בדוחות טובים לכלכלה האמריקאית והשפל בן 18 השנים שרשמו נתוני האבטלה, גרמו לטראמפ להפר את המסורת ארוכת השנים, במסגרתה נהוג שלא להתייחס פומבית לנתונים, לפחות שעה לאחר פרסומם. 

למרות שטראמפ לא הסגיר שום מידע ולא נתן רמז בנוגע לנתונים בציוץ שלו, לא חסרו משקיעים שלקחו את הציוץ שלו כסימן לכך שהדוח יהיה חזק, מסתמכים על כך שלא סביר כי הנשיא יתפאר בדוח תעסוקה חלש.

"השוק כולו עצר מפעילות והתמקד בציוץ", אמר מייקל לוריזיו, סוחר באגרות חוב. אינדקס הדולר קפץ לאחר הציוץ, והאמיר מיד לאחר שהדוח פורסם. מחירי הזהב נפלו לאחר דבריו של טראמפ, והנפילות העמיקו לאחר הנתונים הרשמיים.