חוק הסדרת הגזל

ככל שמנדלבליט מתרחק מענייני ביבי ושרה, כך הוא יותר מתפקד כמו יועמ"ש

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

ככל שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט, מתרחק יותר מענייני ביבי ושרה, כך הוא יותר מתפקד כמו יועץ משפטי לממשלה. כלומר, בענייניות, ללא משוא-הפנים שמנדלבליט נוהג בו כלפי ראש הממשלה ואשתו. כמו למשל חוק ההסדרה, הנמצא עכשיו על שולחן בג"ץ בהרכב של 9 שופטים.

מה הוא חוק ההסדרה? באמת שאין צורך להיכנס לפרטיו. זה חוק שאמור להסדיר, בעצם להכשיר, מבנים שהוקמו על-ידי מתנחלים על קרקעות לא להם. זו המשמעות של החוק, וכל מילה נוספת מיותרת.

עורך הדין הפרטי

כשהחוק הוגש, הודיע מנדלבליט כי הוא לא יגן עליו, בגלל היותו כוללני וחל גם על בעלי קרקעות שאינם חשודים בפעילות נגד המדינה. "חוק ההסדרה אינו רגיש לזכויות הפלסטינים", אמר היועץ המשפטי. מנדלבליט גם טרח ומצא שהחוק, שכבר אושר בכנסת, עומד בניגוד לחוק הבינלאומי. בלית-ברירה הלכה המדינה אצל עורך דין פרטי שייצג אותה, עו"ד הראל ארנון.

כן, זה אותו עורך הדין שערך חוזה פיקטיבי עבור ארי הרו, עכשיו עד המדינה נגד נתניהו. תראו איך העניינים קשורים...

חוק הגזל

החוק עבר כמה גלגולים עד שהתקבע עליו הכינוי "חוק ההסדרה". זהו כינוי מאחז עיניים. הסדרה של מה, ואיפה, ולמה. לכותרות, שמות וכינויים יש משמעות כי הם נותנים את הטון. למעשה מדובר בחוק שבא להכשיר מעשים לא חוקיים. השם המתאים לו ביותר הוא, לכן: חוק הגזל של קרקעות פלסטינים בניגוד לחוק הבינלאומי. הכותרת הזאת מבטאת במדויק את החוק שרקחו ימינאי הממשלה והכנסת. בואו נקרא לדבר בשמו הנכון, ולא ניתן לפוליטיקאים לבלבל אותנו עם שמות מטעים.

למה נתניהו לא תובע

"עוד אגדות נוסח סרנה" ‎- כך הגיב נתניהו לדיווחים לפיהם הרעיה שרה התנפלה וקיללה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, בעת "דיון" על הוצאות ביתם של בני הזוג נתניהו בקיסריה. למי ששכח, העיתונאי יגאל סרנה פרסם בשעתו סיפור ולפיו שרה גירשה את ביבי אל מחוץ למכונית באישון לילה, בהיות בני הזוג בדרכם לביתם בירושלים.

נכון או לא נכון? ובכן, בית המשפט חייב את סרנה בתשלום פיצוי מכיוון שלא הציג הוכחות לאימות הסיפור.

עכשיו טוען ביבי שהסיפור על שרה וראש לשכת ראש הממשלה הוא כמו הסיפור של סרנה, כלומר - לא נכון. שקר. השמצה. חייבת להישאל השאלה: אם כך, מדוע, ביבי, אינך תובע דיבה גם על הסיפור הזה כפי שעשית עם סרנה? כל עוד תביעה כזאת לא מוגשת, צריך להסיק כי זו אינה עוד אגדה נוסח סרנה, אלא מציאות נוסח שרה וביבי.