דיווח: אברמוביץ' יהיה מוכן למכור את "צ'לסי" ב-1.2 מיליארד א'

כך לפי דיווחים ברוסיה • האוליגרך הרוסי יהיה מוכן למכור את המועדון תמורת 1.2 מיליארד דולר, כדי לנסות להחזיר את גובה השקעותיו במועדון • אברמוביץ' משך את בקשתו להארכת הויזה הבריטית

רומן אברמוביץ' ברוטשילד / צילום: אמיר מאירי
רומן אברמוביץ' ברוטשילד / צילום: אמיר מאירי

בשל הקשיים בהארכת הויזה: האזרח העשיר של ישראל, המיליארדר רומן אברמוביץ', יהיה מוכן למכור את מועדון הכדורגל "צ'לסי" אשר נמצא בבעלותו מאז שנת 2003, תמורת 1.2 מיליארד אירו, כדי לנסות להחזיר את  גובה השקעותיו במועדון. כך מדווחים מספר כלי תקשורת ברוסיה.

על פי הדיווחים הסיבה העיקרית למכירת המועדון היא סוגיית הוויזה הבריטית - אברמוביץ ניסה לחדש את אשרת השהייה שפגה תוקף, אך נתקל בקשיים עקב החמרת התנאים של הרשויות המקומיות למתן ויזה למשקיעים זרים, ולאחרונה משך את בקשתו. הדרכון הישראלי אומנם יאפשר לאברמוביץ' כניסה חופשית לממלכה הבריטית ושהיה במשך שישה חודשים, אך הוא עדיין לא יוכל לעסוק בפעילות עסקית במדינה - דבר שעלול לגרום לו למכור את מועדון הכדורגל האנגלי.

על פי הדיווחים ויזת המשקיעים של אברמוביץ פגה תוקף כבר לפני חודש וחצי - דבר שאף מנע ממנו להגיע לגמר גביע אנגליה - בו קבוצתו גברה על מנצ'סטר יונייטד. אברמוביץ (בן 51 ) רכש המועדון בשנת 2003 תמורת 160 מיליון אירו, אך במהלך 15 שנה של הבעלות השקיע בו לא פחות מ-1.2 מיליארד אירו. לאחר שרשויות בריטניה לא האריכו לו את הוויזה, הוא הקפיא השקעה של 570 מיליון אירו שתכנן לבצע לצורך הקמתו מחדש של האצטדיון של הקבוצה.

המיליארדר נכנס לרשימת האנשים העשירים ביותר לא רק ברוסיה אלא גם בבריטניה. בדירוג השנתי של עיתון טיימס הבריטי, שפורסם ב-13 במאי, איש העסקים הרוסי שמחזיק בבעלותו את מועדון הכדורגל "צ'לסי" משנת 2003, נמצא במקום ה -13. במהלך השנה גדל היקף נכסיו ב -1.2 מיליארד ליש"ט והסתכם ב -9.333 מיליארד ליש"ט.