שידורי המונדיאל בתאגיד: 53 משחקים, עד 3 משחקים מדי יום

תאגיד השידור יוציא לדרך ביום חמישי הקרוב את שידורי אירוע הספורט הגדול הראשון שלו, ובארגון מקווים כי בזכותו ייחשפו חלקים נרחבים בציבור גם ליתר המשדרים בערוץ "כאן 11" • תוכנית בהגשת שלום מיכאלשווילי תסכם מדי ערב את המשחקים

לוגו של מונדיאל 2018
לוגו של מונדיאל 2018

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" פרסמו היום (א') את ההיערכות שלהם לקראת מונדיאל 2018 ברוסיה שייצא לדרך ביום חמישי השבוע. מדובר באחד הנכסים המרכזיים של גוף השידור הציבורי החדש שיצא לדרך לפני קצת יותר משנה, ובערוץ מקווים כי הרייטינג הגבוה והצופים הרבים שימשכו אליהם המשחקים האטרקטיביים יסייעו לו לשפר את נתוני הצפייה בו, על רקע ההתמודדות הקשה מול שלושת הערוצים המסחריים מאז פיצול ערוץ 2 בחודש נובמבר האחרון. 

הזכויות לשידור המשחקים, שימשכו כחודש ימים, מצויות בידי התאגיד מתוקף חברותו באיגוד השידור האירופי (EBU), ושולמו עבורם 6.3 מיליון אירו (כ-26.5 מיליון שקל), חלקם עוד על-ידי רשות השידור.

53 מבין 64 המשחקים יועברו בתאגיד בערוץ "כאן 11" ובאפיק 511, שם הם ישודרו לראשונה באיכות 4K (חדה פי 4 משידור HD). בנוסף, כל 64 המשחקים ישודרו באתר האינטרנט של התאגיד. 

בשבועיים הראשונים, בשלב הבתים, ישודרו בכל יום עד 3 משחקים. המשחקים המקבילים בסיבוב השלישי נמכרו לערוץ הספורט. בכל יום יעלה בשעה 14:00 אולפן מקדים, שיכלול את חדשות המונדיאל, תגובות בעולם, הסיפורים החמים ברשתות החברתיות, תקצירים וניתוחים מקצועיים.
בשעה 15:00 ישודר המשחק היומי הראשון, ואחריו בכל יום "תוכנית שתעסוק בזוויות החברתיות, הכלכליות, הפוליטיות והתרבותיות של גביע העולם". בשעה 18:00 ישודר המשחק השני, ובשעה 21:00 ישודר המשחק השלישי.

תוכנית סיכום יום המונדיאל תשודר מדי יום בשעה 23:00 בהגשת שלום מיכאלשווילי, ועל-פי הודעת התאגיד "ישולבו בה ספורט ובידור". לצד מיכאלשווילי תלווה את המונדיאל נבחרת של מגישים ומגישות וגם שדרים ופרשנים, בהם ניר קלינגר, גיא לוי, רן בן-שמעון, טל בנין, ג'ובאני רוסו, הזמר מוקי, פבלו רוזנברג ועוד. 

ארבעת צוותי השידור שנשלחו לרוסיה כוללים את רמי וייץ ומוטי איווניר; נדב יעקובי ואורי אוזן; עמיחי שפיגלר ועמרי אפק; ושרון ניסים וניר לוין.

בכאן שמים דגש גם על תחום הדיגיטל, כשכאמור כל 64 המשחקים יועברו ברשת באיכות 4K, ובמקביל יוצע באפליקציה של כאן פיתוח מיוחד של פיפ"א "המאפשר למשתמשים שליטה בשידורי המונדיאל ואפשרות לבחור את זווית הצילום מ-16 מצלמות, הילוכים חוזרים ועיון בסטטיסטיקה מתעדכנת".

מנכ"ל תאגיד השידור "כאן", אלדד קובלנץ, מסר היום: "סיום ההרצה ושידורי המונדיאל הם הזדמנות לספק לציבור את המונדיאל הדיגיטלי ביותר ששודר בישראל וגם את התוכן המצוין של 'כאן'. נביא לצופים את הדרמות על המגרש, ומיד בסיום משחקי הגביע - את הדרמות ואת תוכניות הדוקו, לקראת השקת לוח שידורים מגוון ואיכותי ב'כאן 11'".