רה"מ נתניהו מסר היום לראשונה עדות בתיק הצוללות

(עדכון) - החוקרים הגיעו הבוקר אל מעונו הרשמי של רה"מ בירושלים • עפ"י ההערכות, היום עומת נתניהו עם דברים שמסר מקורבו ניר חפץ במסגרת עדות עד המדינה שהוא מספק בתיק 4000 • לראשונה מסר נתניהו עדות פתוחה גם בתיק 3000 - "פרשת הצוללות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

לאחר הפוגה בחקירות, נמשכו היום (ג') החקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת בזק (תיק 4000). החל משעות הבוקר נחקר נתניהו במעונו בירושלים על-ידי חוקרי יחידת לה"ב 433 במשטרת ישראל. במסגרת החקירה שהסתיימה לאחרונה לראשונה מסר נתניהו עדות פתוחה גם בתיק 3000 - "פרשת הצוללות". 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו מסר עדות פתוחה בתיק 3000. הוא פירט בהרחבה את מכלול השיקולים המקצועיים שהנחו אותו בקבלת ההחלטות בנושא הצוללות וכלי השייט וחשיבותם לביטחון המדינה. ראש הממשלה מברך על ההזדמנות שניתנה לו להבהיר את התמונה בשלמותה ולשים קץ אחת ולתמיד לטענות-השווא שהושמעו נגדו על-ידי פוליטיקאים ואחרים".

החוקרים הגיעו בשעות הבוקר אל מעונו הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ומאז הם מנהלים חקירה ממושכת. על-פי ההערכות, היום עומת נתניהו עם דברים שמסר מקורבו ניר חפץ במסגרת עדות עד המדינה שהוא מספק בעת האחרונה למשטרה.

במסגרת פרשת בזק חשוד שאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק ובוואלה, במתן שוחד לנתניהו תמורת סיקור אוהד לראש הממשלה ולרעייתו, שרה נתניהו, באתר החדשות וואלה שבבעלותו. על-פי החשד, חפץ שימש כאיש הקשר של משפחת נתניהו מול מערכת וואלה, והוא מקשר בעדותו בין הסיקור האוהד להקלות הרגולטוריות שקיבל אלוביץ בבזק.

עיקר עדותו של חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ומי ששימש כמוציא והמביא שלה במשך תקופה ארוכה, אמנם נוגעת בפרשת בזק-וואלה (תיק 4000), אבל יועץ התקשורת לשעבר מספק מידע חדש גם בנוגע להתנהלות של נתניהו בפרשות מוזס (תיק 2000) ובפרשת המתנות מארנון מילצ'ן (תיק 1000).

הן בתיק 2000 והן בתיק 4000 החשד המרכזי נגד ראש הממשלה הוא שהוא פעל לטובת אינטרסים עסקיים של אנשי עסקים רבי-השפעה המחזיקים בכלי תקשורת מרכזיים, בתמורה לסיקור מוטה לטובת משפחת נתניהו. בשני התיקים החשודים המרכזיים חשודים בעבירות של מתן ולקיחת שוחד. במקרה של תיק 2000 מדובר בארנון (נוני) מוזס ובסיקור ב"ידיעות אחרונות"; ואילו בתיק 4000 מדובר בשאול אלוביץ, בעל השליטה בבזק ובסיקור באתר וואלה מקבוצת בזק.

לפי החשד בתיק 2000, בתמורה לסיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות", הבטיח נתניהו למוזס כי יפעל לצמצום תפוצתו של העיתון "ישראל היום", המתחרה של "ידיעות"; ואילו לפי החשד בתיק 4000, בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה, ניתנו לבזק הגלות רגולטוריות בשווי כולל של כמיליארד שקל.

נתניהו, אלוביץ, מוזס ושאר החשודים מכחישים בתוקף את החשדות נגדם וטוענים כי הם מאמינים שחפותם תוכח בקרוב.