עיצומים באייר פראנס: הוועד מכריז על שיבושים בלוח הטיסות

זאת בהמשך לצעדים שנוקטים עובדי החברה במסגרת דרישתם להעלאת שכר של 5.1% • השיבושים צפויים לפגוע בלוח הטיסות של אייר פראנס בתאריכים 23-26 ביוני

מטוס אייר פראנס / צילום: רויטרס
מטוס אייר פראנס / צילום: רויטרס

הרוחות הסוערות בחברת התעופה אייר פראנס לא נרגעות: ועד עובדי חברת התעופה הצרפתית הודיע על שיבושים צפויים בלוח הטיסות של החברה בהמשך החודש. מדובר בשיבושים המהווים המשך לצעדים שנוקטים עובדי החברה במסגרת דרישתם לקבל העלאת שכר בשיעור של 5.1%.

השיבושים צפויים לפגוע בלוח הטיסות של אייר פראנס בתאריכים 23-26 ביוני. עוד הודיע ועד העובדים כי ייתכן שיתווספו ימים נוספים בהם יחולו שיבושים בטיסות.

לאחרונה התפטר מתפקידו ז'אן מארק ז'ניאק, ששימש כמנכ"ל אייר פראנס מאז 2016. ז'ניאק החליט לסיים את תפקידו בעקבות תוצאות משאל שליליות שנערך בקרב עובדי החברה באשר לתנאי העסקתם. לפני כחודש מינה דירקטוריון החברה הנהלה זמנית, בראשה עומדת אן מארי קודר, שמכהנת כיו"ר מועצת המנהלים.

שיבושי הטיסות במסגרת סכסוך העבודה שבין הצדדים הובילו לביטולי טיסות ולעיכובים שאף התבטאו בתוצאות שליליות בדוחות החברה - 15 ימי שביתה מאז חודש פברואר גרעו מהחברה סכום של 473 מיליון דולר וירידה של 1.7% בהיקף הנוסעים בטיסות החברה. בחודש מאי הפעילה החברה 80% מסך טיסותיה המתוכננות לאור השיבושים שכללו את צוותי הטייסים, צוותי האוויר ואנשי הקרקע, בהתאם למותר בכפוף לחוקי התעופה בצרפת.