מודיעין מזנקת בעוד 7% ומשלימה קפיצה של 40% ב-4 ימים

בחודשים הקרובים תפרסם השותפות דוח משאבים • על-פי ממצאי דוח המשאבים שהוכן טרם התחלת הקידוח, האומדן הטוב ביותר להיקף רזרבות הנפט בפרוספקט זה נאמד בכ-13.6 מיליון חביות

צחי סולטן / צלם: תמר מצפי
צחי סולטן / צלם: תמר מצפי

יחידת ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט מודיעין, הנמצאת בשליטת צחי סולטן וקבוצת אידיבי, ממשיכה לעלות גם היום (ג') במחזור גבוה. היחידה קופצת ב-7% ומשלימה קפיצה של 40% בארבעה ימי מסחר, מהלך שהביא את שוויה בבורסה לכ-112 מיליון שקל.

מודיעין, אותה מנהל המנכ"ל רון מאור, דיווחה ביום חמישי האחרון על תוצאות מבחני ההפקה בקידוח בורדו (Bordeaux ) בפרויקט Grapevine בקליפורניה. השותפים בפרויקט (מודיעין מחזיקה 23.5%) החלו בקידוח בחודש מארס, ולאחר שנמצאו סימני נפט משמעותיים הוחלט לבצע בקידוח מבחני הפקה (ב-19 למאי עד 12 ביוני) ובמהלכן הופקו כ-3,350 חביות נפט.

מבחני ההפקה בוצעו בזרימה עצמאית ללא משאבה כאשר המפעיל מווסת את קצב ההפקה, וזה עמד בממוצע בתקופת המבחנים על כ-178 חביות ליום.

בחודשים הקרובים תפרסם השותפות דוח משאבים, שיוכן על-ידי מעריך חיצוני על בסיס תוצאות מבחני ההפקה, בו יוערכו, על בסיס הנתונים הקיימים בשלב זה, המשאבים הקיימים בפרוספקט זה. על-פי ממצאי דוח המשאבים שהוכן טרם התחלת הקידוח, האומדן הטוב ביותר להיקף רזרבות הנפט בפרוספקט זה נאמד בכ-13.6 מיליון חביות.

על פי הערכות ראשוניות, כמות הנפט שהתגלתה עד כה בקידוח מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת של הנפט בקידוח, וכן ביצוע ואמידה של כמויות הנפט בניתנות להפקה כלכלית. כעת, השותפים בפרויקט בוחנים את אפשרויות הפיתוח של המאגר, וכן בוחנים ביצוע קידוחים נוספים בשטח הפרויקט.

בימים אלה מושלמת הכנת הבאר בקידוח בפרוספקט Sauvignon באותו פרויקט (Grapevine ) שנקדח אשתקד להפקה קבועה. חלקה של מודיעין בהכנסות מהקידוח הראשון בפרוספקט Sauvignon הסתכם ברבעון הראשון השנה בכ-340 אלף דולר.

בסוף אפריל דיווחה מודיעין כי קידוח קאסיני (Cassini), הראשון מבין שלושה קידוחים משותפים עם חברת Area Energy, הגיע לעומקו הסופי, וגם בקידוח זה נמצאו סימנים משמעותיים להימצאות גז ונפט. השותפים בקידוח ובכללן מודיעין (מחזיקה כ-35.6% בקאסיני) נערכים לביצוע מבחני הפקה, שצפויים להתחיל בשבועות הקרובים. בדוח משאבים שהוכן ע"י מעריך חיצוני, הוערכו משאבי הנפט והגז בפרויקט Cassini בכ-24.2 מיליון חביות נפט.

במקביל, שותפה מודיעין בימים אלה בקידוח בפרוספקט Trinidad 7 שבפרויקט Mountain View. הקידוח, שהחל בתחילת חודש יוני, צפוי להימשך מספר שבועות (לא כולל מבחני הפקה), ולהגיע לעומק סופי של כ-4,176 מטר. מדוח המשאבים עולה כי האומדן הטוב ביותר למשאבי נפט וגז בקידוח נאמד בכ-5.4 מיליון חביות, המצויים בארבע שכבות מטרה, אשר כולן תיבחנה בקידוח זה. למודיעין החזקה של כ-26% בקידוח זה.