אלטשולר שחם מתנגד למכירת בזק לאחים נוימן

בית ההשקעות מתנגד לעסקה משום שמצבה הפיננסי של החברה-האם אינטרנט הזהב התייצב לאחר גיוס ההון • במקביל למחלוקת ישנם ניסיונות לגיבוש פשרה בין אינטרנט זהב למנהלים המיוחדים ביורוקום

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

גם בקרב המוסדיים ישנה התנגדות למכירת השליטה בבזק ללא מכרז מסודר. בית ההשקעות אלטשולר שחם הגיש בקשה להצטרף באופן בהול להליך למניעת מכירת השליטה בבזק לאחים נוימן.

בית ההשקעות, המחזיק בכ-11% ממניות אינטרנט זהב, הגיש את עמדתו לבית המשפט, ולפיה הוא מתנגד לעסקה הנוכחית למכירת השליטה בבזק לאחים נוימן, שכן מצבה הפיננסי של אינטרנט זהב התייצב לאחר גיוס ההון. במקום זאת בבית ההשקעות חושבים כי עדיף לקיים מכרז מסודר למכירת השליטה. בבית ההשקעות מגדירים את גיבוש העסקה כתמוהה, מכיוון שמדובר בעסקה דרמטית שגובשה ימים ספורים לאחר ההנפקה שעשתה החברה.

אלטשטלר שחם הגיש את עמדתו לאחר שהשתתף בהנפקת המניות של החברה שנערכה באחרונה והזרים לה כסף. "מכירת נכס כזה משנה הלכה למעשה את אופי הפעילות של אינטרנט זהב". אמנם אינטרנט זהב אמרה לפני גיוס ההון כי ישנם מגעים לעסקה, אולם עורכי הדין של בית ההשקעות, עו"ד רונן בהרב ועו"ד עדי סופרסקי, כי "היה זה גילוי אמורפי. לא ניתן גילוי על תנאי העסקה".

בית ההשקעות הגיש את עמדתו במסגרת צו המניעה שהגישו המנהלים המיוחדים ביורוקום (בעלי השליטה באינטרנט זהב) כנגד העסקה למכירת מניות בי קום לאחים נוימן לפי שווי של כמיליארד שקל. גם האחים נוימן הגישו את עמדתם לבית המשפט. "מדובר בעסקה טובה וראויה, שתנאיה מצוינים מבחינת אינטרנט זהב והציבור, ושיש בה להטיב עם הצדדים המעורבים כולם", כותבים עורכי הדין ממשרד גולדפרב זליגמן המייצגים את האחים נוימן. עוד נכתב: "בבקשה לצו המניעה אין תשתית משפטית ועובדתית המצדיקה לדירקטוריון אינטרנט זהב לדון ולקבל החלטה ביחס לאישור העסקה".

במקביל למאבק המשפטי נעשים ניסיונות להגיע לפשרה בין אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן, לבין המנהלים המיוחדים ביורוקום עורכי הדין פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון (עורכי הדין של הבנקים הנושים ביורוקום) בחילוקי הדעות השונות. ישנם שני נושאים משפטיים מרכזיים העומדים במחלוקת בין הצדדים: הראשון הוא כאמור מכירת בזק לאחים נוימן, שהמנהלים המיוחדים מתנגדים לה ודורשים ביצוע של מכרז מסודר. הנושא השני הוא דרישת המנהלים המיוחדים להכניס 5 דירקטורים חדשים מטעמם לדירקטוריון אינטרנט זהב, ובכך להשתלט על הדירקטוריון. הצדדים מנסים לגבש פשרה שאמורה לכלול הפחתה של מספר הדירקטורים מצד אחד, ויציאה למכרז פורמלי למכירת השליטה בבזק מהצד השני.