אישום: משקיע ביצע כ-2,600 עבירות השפעה בתרמית על ני"ע

לפי כתב האישום, בשנים 2015-2014 פעל יובל כהני כ-1,600 פעמים במזיד ובמטרה להפעיל את מנגנון ממתן התנודה בבורסה, ולשם כך נהג להזרים הוראות קנייה או מכירה בתנודות שער חריגות, ללא כל כוונה שיתגבשו לכדי עסקאות

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ה') כתב אישום נגד יובל כהני, משקיע בשוק ההון. כתב האישום מייחס לכהני כ-2,600 עבירות השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות הערך בהם סחר.

לפי כתב האישום, בשנים 2015-2014 פעל כהני במעל ל-1,600 פעמים במזיד ובמטרה להפעיל את מנגנון ממתן התנודה בבורסה. על-מנת להביא להפעלת המנגנון, נטען, נהג כהני להזרים הוראות קנייה או מכירה בתנודות שער חריגות, ללא כל כוונה או רצון שהוראות אלה יתגבשו לכדי עסקאות. בתקופה הרלוונטית כהני היה אחראי להפעלת ממתן התנודה בכמעט שליש מסך הפעמים בהן הופעל מנגנון זה במסחר באג"ח קונצרניות בכלל.

לפי כתב האישום, לעתים קרובות ניצל כהני את היעדרה של מגבלת מינימום על כמות המסחר בשלב המסחר הרב-צדדי שהחל לאחר הפעלת הממתן, על-מנת להזרים הוראות בכמות מזערית, כזו שלא ניתן להזרים בשלב הרציף עקב מגבלת המינימום, במטרה להשפיע על שער נייר הערך שייקבע במכרז הפתיחה הנוסף. בנוסף, לעתים נהג כהני לנצל את השער המלאכותי עליו השפיע במכרז הפתיחה הנוסף, באמצעות רכישת נייר הערך בזול או מכירתו ביוקר בסמוך לאחר חזרת המסחר לשלב הרציף. כהני ביצע את המעשים במטרה להפיק רווחים לחשבונו, בין היתר על-ידי ניצול השער המלאכותי שנקבע במכרז הפתיחה הנוסף.

התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד אבי ארוניס ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה.