סלקום בסוף השלב המוסדי: ביקוש גבוה וגיוס של 280 מ' שקל

הביקושים שהתקבלו היו בגובה 575 מיליון שקל ובעקבות הביקוש הוחלט להגדיל את היקף ההנפקה, כך שבמכרז המוסדי כבר הובטח גיוס של כ-280 מיליון שקל • התמורה מהגיוס מיועדת להמשך הפיתוח של החברה בתחום הסיבים האופטיים

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חברת התקשורת סלקום  השלימה את שלב המכרז המוסדי בהנפקת המניות. הביקושים שהתקבלו היו בגובה 575 מיליון שקל, ובעקבות הביקוש הוחלט להגדיל את היקף ההנפקה, כך שבמכרז המוסדי כבר הובטח גיוס של כ-280 מיליון שקל. בעקבות הרחבת כמות המניות המונפקת יורחבו בהתאם גם כמות האופציות המונפקות. את ההנפקה הובילה חברת אפסילון חיתום, ומחר יתקיים שלב המכרז הציבורי של ההנפקה.

המחיר שנקבע במכרז המוסדי הוא 23.1 שקל למניה, כאשר בניכוי עמלת התחייבות מוקדמת של 2.5% מדובר על מחיר אפקטיבי של 22.52 שקל למניה. כך, שהמחיר האפקטיבי גבוה ב-11% ממחיר הסגירה ביום חמישי האחרון וגבוה ב-8% ממחיר הסגירה אתמול. נזכיר, שמניית סלקום נפלה בכ-42% מתחילת השנה, בשל החרפת התחרות בשוק הסלולר המקומי על רקע כניסת המתחרה החדשה, אקספון.

בעלת השליטה בחברה, דסק"ש של אדוארדו אלשטיין, הודיעה כי בכוונתה להשתתף בהנפקה ולרכוש מניות בהיקף שלפחות ישמור על זכויות ההצבעה הנוכחיות שלה בחברה - כלומר, כ-45.5% מהיקף ההנפקה. בסוף הרבעון הראשון היו בקופתה של סלקום 954 מיליון שקל, וחוב נטו של 2.6 מיליארד שקל (רובו הגדול חוב לטווח ארוך).

התמורה מהגיוס של סלקום מיועדת להמשך הפיתוח של החברה בתחום הסיבים האופטיים. סלקום נמצאת בישורת הסופית של ההשקעה במיזם הסיבים האופטיים של חברת חשמל IBC, והיא ממתינה לאישור ממשרד התקשורת לגבי שינוי הרישיון של המיזם. במידה ויתקבל האישור, סלקום תרכוש את השליטה בו ותדלל את חלקם של בעלי המניות הקיימים. המטרה היא להשקיע במיזם ביחד עם גופים נוספים, בעיקר מוסדיים, ולנצל את תשתיות חברת חשמל כדי להרחיב את הפריסה של המיזם שיכול להוות תחרות לבזק. ביחד עם המיזם, סלקום משקיעה בפריסת סיבים אופטיים באופן עצמאי וחלק מהתמורה בהנפקה אמור לשמש לטובת העניין.
סלקום ממתינה לסיום השימוע שיאפשר למיזם לפרוס סיבים בקרב 40% מהמשתמשים. פריסה אוניברסלית כפי שהרישיון היום מחייב, הוא דבר שאינו בא בחשבון מבחינתה והיא לא תשקיע במיזם. משרד התקשורת מסכים לתיקון הרישיון, משום שהוא רואה את החשיבות בקיומו, ולכן פרסם שימוע ציבורי לפני שמתקבלת החלטה סופית על שינוי הרישיון.

בתוך כך, חברת הדירוג S&P מעלות אשררה היום את דירוג החוב של סלקום לקראת הרחבת סדרת אג"ח קיימת. הדירוג נקבע על ilA פלוס, והוא מתייחס גם להרחבת סדרה י"א בהיקף של עד 220 מיליון שקל במסגרת הנפקה פרטית עתידית עליה סלקום הודיעה לפני כשנה. סלקום דיווחה אז כי חתמה על הסכם עם גופים מוסדיים ישראלים שירכשו את האג"ח ביולי 2018 במחיר של 1.011 שקל לאיגרת, כאשר האג"ח נושאת ריבית שנתית של 3.55%.