המונדיאל לא מצליח לעורר עניין במניית חברת הפיצוחים חממה

גם אם באופן יחסי המסחר במניית החברה התעורר בשבוע וחצי האחרונים, מחזורי המסחר בה עדיין נמוכים ומסתכמים בתקופה זו בסך-הכול בפחות מ-200 אלף שקל, ללא שינויים מהותיים במחיר המניה

כמעצמת פיצוחים מקומית, אפשר היה לצפות שמניית חברת חממה סחר , המפיצה ומוכרת פיצוחים למיניהם, תרכז עניין גדול מהרגיל בתקופת המונדיאל. אולם, גם אם באופן יחסי המסחר במניית החברה התעורר בשבוע וחצי האחרונים, מחזורי המסחר בה עדיין נמוכים ומסתכמים בתקופה זו בסך-הכול בפחות מ-200 אלף שקל, ללא שינויים מהותיים במחיר המניה, המשקפת לחממה סחר שווי נוכחי של כ-50 מיליון שקל, אחרי שב-3 השנים האחרונות איבדה כ-25% מערכה.

בשלושת ימי המסחר האחרונים לא נרשמו עסקאות כלל במניית חממה. מחזורי המסחר במניה מאז תחילת המונדיאל לפני שבוע וחצי, שהסתכמו על-פי רוב בכמה עשרות שקלים בכל יום, נרשמו לאחר יותר מחודש ללא עסקאות כלל. מניית חממה סחר, כמו מניות רבות אחרות של חברות קטנות בבורסה המקומית, סובלות מסחירות נמוכה במיוחד, ומתחילת השנה רק ב-20 ימי מסחר נעשו עסקאות במניותיה, במחזורים נמוכים המצטברים לכ-650 אלף שקל.

לחברה, הנמצאת בשליטת משפחת חממה, יש כ-450 לקוחות, ובהם יצרני מזון, סיטונאים, בתי קלייה, בתי אריזה, מכוני תערובת ולקוחות מוסדיים, והיא סוחרת, מפיצה ומשווקת מזון, בעיקר מזון יבש, הכולל קטניות, תבואות, דגנים, אורז, פירות יבשים, אגוזים וכן חומצת שומן המשמשת לתערובות מזון לבעלי חיים.

על רקע העניין הדל במניה, מעניין יהיה לראות אם החברה תציג תוצאות משופרות ברבעון השני של השנה, על רקע הביקושים למוצריה במהלך המונדיאל, זאת לאחר שברבעון הראשון השנה הכנסות חממה ירדו ב-13% ל-92 מיליון שקל. החברה נהנתה משיפור במרווח המכירה של חלק מהמוצרים ושיפרה את הרווח הגולמי שלה ושיעורו מהמכירות. כן היא צמצמה הוצאות והציגה רווח נקי סמלי של קצת יותר מ-100 אלף שקל, לעומת הפסד של 1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד והפסד של 1.5 מיליון שקל בשנת 2017 כולה.