בשיאה של ההתמודדות על בזק, האחים נוימן מחליפים יח"צ

וגם: אורנה הוזמן בכור מצטרפת למגוריט כיו"ר ועדת אסטרטגיה

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

חילופי בזק בדקה ה-90: בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי בית ההשקעות אלטשולר שחם מתנגד לעסקת מכירת השליטה בבזק לאחים צחי וחן נוימן. לעמדה זו, מתברר, היו השלכות על מעגל נוסף - יועצי התקשורת של האחים נוימן שזה עתה מונו לתפקיד. בשיאה של ההתנהלות נודע כי האחים נוימן שכרו את שירותיו של יועץ התקשורת רונן צור, בעלי "צור תקשורת", כנציגם לכל נושא רכישת בזק, ימים ספורים בלבד אחרי שהם בכלל בחרו לתפקיד זה במשרד בן חורין אלכסנדרוביץ שבבעלות טל אלכסנדרוביץ ואיתי בן חורין.

הסיבה לחילופי הבזק היא ניגוד העניינים שהתגלע כשבאלשטולר שחם, הנמנה עם לקוחות בן חורין אלכסנדרוביץ, הביעו את עמדתם המתנגדת לתהליך המכירה. 

באלטשולר שחם, המחזיק בכ-11% ממניות אינטרנט זהב, הסבירו בשבוע שעבר כי מוטב לקיים מכרז מסודר למכירת השליטה בבזק, והם אף הגדירו את גיבוש העסקה כתמוהה, מכיוון שמדובר בעסקה דרמטית שגובשה ימים ספורים לאחר ההנפקה שעשתה החברה. בית ההשקעות הגיש את עמדתו לבית המשפט, ולפיה הוא מתנגד לעסקה זו מכיוון שמצבה הפיננסי של אינטרנט זהב התייצב לאחר גיוס ההון.

בתוך כך, אתמול נודע כי האחים נוימן כבר חתמו על מזכר הבנות עם ועדי העובדים בקבוצה - בזק, בזק בינלאומי ופלאפון, המדבר על כך שזכויות העובדים יישמרו, האחים נוימן יכבדו את ההסכמים הקיבוציים, איתנותה הפיננסית של החברה תישמר, והעובדים יזכו לשיתוף ברווחים עתידיים. השאלה האם לאפשר לאחים לרכוש את השליטה בבזק או לקיים הליך מכירה מסודר, תגיע ביום רביעי הקרוב לדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. 

איתי בן חורין אישר את הדברים ואמר ל"גלובס" כי "לאחר שהתברר כי שני לקוחות נקלעו לעימות מסוים החלטנו יחדיו ברוח טובה להשהות את ההתקשרות".

רונן צור מסר כי: "צור תקשורת מתמחה בטיפול בסוגיות מורכבות ותטפל בעסקת בזק על צדדיה המורכבים. איתי בן חורין וטל אלכסנדוביץ הם אנשי מקצוע מעולים וחברים קרובים ואנו מכבדים החלטתם המקצועית".

רונן צור / צילום: שלומי יוסף
 רונן צור / צילום: שלומי יוסף

פותחים את המסחר באחריות: 40 מנכ"לים ומנכ"ליות השיקו את מדד מעלה לאחריות חברתית

יום המסחר בבורסה בתל-אביב נפתח הבוקר (ב') בהשתתפות 40 מנכ"לים ומנכ"ליות שהצטופפו על הפודיום. הסיבה: השקת מדד מעלה 2018 הבוחן את האחריות החברתית של 150 מהחברות הגדולות בישראל, בה נכחו נציגי החברות המופיעות בו. ולא רק הם היו שם - גם בובה של ג'ירפה ובלוני הליום. 

מומו מהדב, מנכ"ל ארגון מעלה הציג את תוצאות המדד וגם את הבחירה האינטואיטיבית בג'ירפה כפרזנטורית, בכך שהיא סמל לגדילה וצמיחה. בחירה זו לדבריו, קיבלה משנה תוקף, לאחר שהתברר שביום חמישי האחרון גם חל יום הג'ירפה הבינלאומי. "זה יום להגביה ראות ולהסתכל מעבר לצמרות, אמר מהדב והדגיש גם את הצמיחה החברתית כתוצאה מהמחויבות ההולכת וגוברת של חברות לדאוג לתעסוקה מגוונת ולהשקיע בחיזוק פוטנציאל הצמיחה של עובדים.

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, הוסיף כי: "אני שמח שגם מעלה זו חברה שצומחת בצורה בריאה ונכונה, וזה נהדר שבישראל לא רק מדברים על דברים חשובים אלא גם מיישמים אותם וכולי תקווה שכך זה יימשך".

במכריזים על פתיחת יום המסחר: יניב גרטי, מנכ"ל אינטל; מיקי אדיב, יו"ר מעלה ומנכ"ל G1; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים; שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל; אסתר אלדן, מנכ"לית דלק; איציק צאיג, מנכ"ל אסם הפורש; גיורא בר דעה, מ"מ מנכ"ל שטראוס; אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד ויצחק בלומנטל המנכ"ל; משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי; נועם לאוטמן, יו"ר דלתא גליל תעשיות; מיכל דן הראל, מנכ"לית מנפאוור ישראל; אורית בנבנישתי, מנכ"לית תגבור; עדי גמליאל, מנהל אחריות תאגידית בנתיבי ישראל וניסים פרץ ועודד שמיר מנכ"ל ויו"ר נתיבי ישראל; בן פסטרנק, מנכ"ל אמן מחשבים; עדו קוק, מנכ"ל אי.בי.אי; ורבים אחרים. 

נציגי החברות פותחים את יום המסחר / צילום:אילן ספירא
 נציגי החברות פותחים את יום המסחר / צילום:אילן ספירא

אורנה הוזמן בכור מצטרפת למגוריט כיו"ר ועדת אסטרטגיה

אורנה הוזמן בכור מצטרפת לדירקטוריון קרן הריט מגוריט, ותשמש בו כיו"ר ועדת אסטרטגיה. הוזמן בכור (49) מכהנת בשנה האחרונה כיו"ר נמל אשדוד. היא שימשה בעבר כמנכ"לית משרד הפנים, מנכ"לית משרד התשתיות האנרגיה והמים, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי.

מגוריט היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון לחוק הריט. יזמי הקרן הם עורכי הדין ארז רוזנבוך וחיים ויספיש, המחזיקים 32% ו-11% מחברת הניהול, בהתאמה.  מגוריט הצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שביצעה - שהצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהבטיחה טרם לכך מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל ואקסלנס וקק"ל שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. 

מניית מגוריט נחלשה בשנה האחרונה בכ-8% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-180 מיליון שקל.

אורנה הוזמן בכור / צילום: שלומי יוסף
 אורנה הוזמן בכור / צילום: שלומי יוסף

אושרה יוסף פרידמן תמונה לסמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה

אושרה יוסף פרידמן מצטרפת לרשות לקידום מעמד האישה כסמנכ"לית. בתחילת שנות ה-2000 הצטרפה יוסף פרידמן (40) לקרן רש"י שם הייתה ממקימי קרן המלגות על שם אפרים קציר המיועדת לצעירים בפריפריה. בהמשך התמנתה למנהלת מחוז הצפון וקשרי שותפים בקרן ופיתחה במסגרת זו את תכנית שלכת להחזרת נושרים לאקדמיה ואת תכנית משכילה המעודדת אימהות יחידניות לרכוש השכלה גבוהה. על הקמת תכנית זו הוענק לה בשנת 2014 פרס יפה לונדון יערי.

בהמשך דרכה שימשה יוסף פרידמן כסמנכ"לית עמותת טבקה, הפועלת לשילוב העולים מאתיופיה בחברה הישראלית, הצטרפה לוועד ידידי הארגון לנפגעי פעולות איבה, לוועד המנהל של הליגה נגד השמצה בישראל ולוועד המנהל של קיפ ישראל - ליאו בק. יוסף פרידמן חברה בפורום השולחן העגול שהוקם לאחר מחאת יוצאי אתיופיה לפני כשלוש שנים.

אוה מדז'יבוז' מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, מסרה כי: "לא בכדי התעקשתי להרחיב את מעגל האיתור של נציבות שירות המדינה ולדאוג לחשיפה ממוקדת ונכונה של התפקיד. אושרה יוסף פרידמן שהופיעה בפני ועדת האיתור הפכה את העשייה החברתית לכרטיס הביקור שלה כבר בגיל מאוד צעיר. היכולת לחזק את מצבן האישי והכלכלי של נשים באמצעות השכלה, תעסוקה וקידומן לעמדות השפעה ולא באמצעות קצבאות שמנציחות את העוני והתלות במערכת - זו תפיסת העולם שלנו ואושרה היא שותפה חשובה למימושה".

אושרה יוסף פרידמן  / צילום: גדעון אגזה
 אושרה יוסף פרידמן / צילום: גדעון אגזה