שוברי קופות: דינוזאורים הפכו את יוני 2018 למכניס בהיסטוריה

סרט ההמשך ל"עולם היורה" הדיח את "משפחת סופר על 2" מהמקום הראשון • "אושן 8" הוא רשמית שובר קופות • "הנוקמים: מלחמת האינסוף" עבר את רף 2 מיליארד הדולר

"עולם היורה: נפילת הממלכה" / קרדיט צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
"עולם היורה: נפילת הממלכה" / קרדיט צילום: טוליפ אנטרטיינמנט

שבוע אחד נותר לחודש יוני וכבר הוא מוכתר כחודש המכניס ביותר בתולדות הקולנוע, ועוקף את השיאן הקודם - זה של יוני 2015. לפני שלוש שנים התהדר החודש הראשון של הקיץ בלהיטים כמו "מרגלת", "טד 2", "הקול בראש" ובמיוחד "עולם היורה", שהפך להיות להיט בסדר גודל מונומנטלי שתפס את כולם בהפתעה. השנה שוב הדינוזאורים עושים שפטים בקופות, כאשר "עולם היורה: נפילת הממלכה" הכניס בסוף השבוע הראשון שלו בארה"ב 148 מיליון דולר, שהתווספו לשלושה שבועות של הכנסות מרהיבות בשווקים חיצוניים. בסך-הכול צבר סרט ההמשך סכום מרהיב של 715 מיליון דולר, שהכניס אותו הישר למקום השלישי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של השנה בהכנסות בינלאומיות.

ההצלחה של סרט הדינוזאורים כנראה תמשיך גם בשבועות הבאים, מכיוון שלא עומדת לצאת מולו תחרות רבה. "אנט-מן והצרעה" ו"גורד שחקים" הם האיומים הבאים, אבל גם הם לא ייצאו בשבוע הקרוב. הסרט הגדול ביותר שייצא בסוף השבוע הקרוב יהיה "סיקאריו: הנקמה", והוא בשום אופן לא אמור להדאיג את מלך הקופות הנוכחי. בהתחשב בחיבת הצופים (הביקורות הן מעורבות במקרה הטוב), "נפילת הממלכה" כפי הנראה ימשיך לשלוט בכיפה עוד שבועיים לפחות. הוא אמנם לא יצליח לשחזר את הצלחת הסרט הקודם מ-2015, אבל כבר בשלב הזה הוא ניצחון גדול בפני עצמו.

סרט ההרפתקאות המקסים של אולפני פיקסאר "משפחת סופר על 2", שהרוויח מעל המצופה ממנו כשיצא לבתי הקולנוע בשבוע שעבר, ירד למקום השני עם הכנסות של 80 מיליון דולר במהלך סוף השבוע השני שלו, רשם לעצמו הכנסות כוללות של 484 מיליון דולר, ונכנס למקום העשירי בטבלת סרטי האנימציה הריווחיים ביותר אי-פעם. סביר להניח שעד שבוע הבא כבר יעקוף את "הקול בראש" ויתמקם במקום התשיעי.

המקום השלישי בסוף השבוע האחרון בטבלת המכניסים של השוק האמריקאי מאוכלס על-ידי "אושן 8", גם הוא יורד מקום אחד מהשבוע שעבר. סרט השודים בכיכובן של סנדרה בולוק, קייט בלאנשט, ריהאנה ואן הת'וואי עבר את רף 100 מיליון הדולר, ובהתחשב בתקציבו הצנוע יחסית, הוא מוגדר רשמית כסיפור הצלחה. לא מן הנמנע ש"אושן 9" כבר מתחיל להתבשל אי-שם במסדרונות אולפני וורנר ברוס.

במקום הרביעי נמצא "תופסת", שיצא בסוף השבוע הבא גם בישראל. גם זו קומדיה מבית היוצרים של וורנר ברוס, אבל כזו שממתגת את עצמה כמיועדת לגברים, בכיכובם של ג'רמי רנר, ג'ון האם וג'ייק ג'ונסון. הסרט צבר רווחים של 30 מיליון דולר וכיסה על הוצאותיו, אבל אינו נחשב להצלחה גדולה במיוחד. 

את החמישייה סוגר "דדפול 2" שנמצא כבר שישה שבועות בטבלה (הסרט הוותיק ביותר בעשירייה הוא עדיין "הנוקמים: מלחמת האינסוף" שנמצא במקום ה-9 ועקף את רף 2 מיליארד הדולר). סרט גיבורי העל של פוקס ומארוול כבר עבר את רף 700 מיליון הדולר ברחבי העולם. זה אולי היה מרשים אותנו לפני שבוע, אבל עכשיו כש"עולם היורה: נפילת הממלכה" עשה את זה בשלושה שבועות, העניינים נכנסים לפרופורציות.

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", כנראה הסיפור העצוב ביותר של הקיץ בקופות, נטש את החמישייה והתמקם במקום ה-6; את העשירייה סוגרת הקומדיה "מועדון הספר הטוב", שמחזיקה מעמד בעשירייה באופן מרשים כבר 6 שבועות, אבל כנראה שהגיע זמנה להיפרד מהדירוג.

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-26 ביוני:
1. "הפנתר השחור" (700 מיליון דולר)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (669 מיליון דולר)
3. "משפחת סופר על 2" (350 מיליון) 
3. "דדפול 2" (304 מיליון דולר)
5. "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" (203 מיליון דולר)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-26 ביוני:
1. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (2 מיליארד דולר)
2. "הפנתר השחור " (1.3 מיליארד דולר)
3. "עולם היורה: נפילת הממלכה" (715 מיליון)
4. "דדפול 2" (707 מיליון דולר)
5. "שחקן מספר אחת " (581 מיליון דולר)