פתאל רוכשת 13 בתי מלון בהולנד ב-160 מיליון אירו

ארבעה מבתי המלון תמכור פתאל לחברה הבת פתאל אירופה ב-49 מיליון אירו • כיום מחזיקה הרשת באירופה 130 בתי מלון, מתוכם כ-50 בבעלות מלאה או חלקית, 76 בשכירות והשאר בניהול

חברת המלונות פתאל החזקות ממשיכה להרחיב את רשת בתי המלון שלה באירופה. החברה דיווחה היום (ה') לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת 13 בתי מלון בהולנד (רשת APOLLO ) מחברת החזקות הולנדית (4 בתי מלון בבעלותה, אותם היא תמכור לחברה הבת פתאל אירופה בכ-49 מיליון אירו, 8 בתי מלון בשכירות ועוד מלון שאותו היא תנהל) בכ-160 מיליון אירו (כ-670 מיליון שקל). על העסקה המתגבשת דיווחה החברה לראשונה בתחילת אפריל השנה.

כיום מחזיקה הרשת באירופה 130 בתי מלון, מתוכם כ-50 בבעלות מלאה או חלקית, 76 בשכירות והשאר בניהול. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, שבה היא מחזיקה כ-60 בתי מלון, ואחריו בריטניה עם 42 מלונות.

בהולנד יש כיום לפתאל מלון בן 103 חדרים באמסטרדם (בשכירות), ובימים אלה מקימה החברה מלון נוסף באמסטרדם, בהיקף של 490 חדרים, שאמור להיפתח בעוד כשנה. המלונות שנרכשו כעת כוללים 1,938 חדרים.

כאמור, 4 בתי מלון תעביר הרשת לפתאל אירופה בכ-49 מיליון אירו, עוד 45 מיליון אירו מהכסף שבקופת החברה והשאר (כ-65 מיליון אירו) תממן החברה בהלוואה בנקאית. השלמת העסקה צפויה בחודשיים הקרובים.

בחודש שעבר דיווחה החברה על מכירת מלון לאונרדו רויאל במינכן ב-157 מיליון אירו - מחיר הגבוה בכ-25 מיליון אירו משוויו של המלון בספרי החברה. במקביל, התקשרה פתאל בהסכם שכירות מול הרוכשת, שעל פיו יושכר המלון לפתאל ל-30 שנה תמורת דמי ניהול שנתיים של כ-7.2 מיליון אירו, או 32% ממחזור ההכנסות - הגבוה מבין השניים.

רשת מלונות פתאל הוקמה על ידי הבעלים, היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל לפני כ-20 שנה, והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ובאירופה, וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ-33 אלף חדרים ב-171 בתי מלון הפועלים ב-17 מדינות.

באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר, והיא כוללת 131 בתי מלון, מתוכם 48 בבעלות מלאה או חלקית, 79 בשכירות ו-4 בניהול. המלונות ממוקמים בגרמניה, בבריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, וויילס, אירלנד וצפון אירלנד), ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, צ'כיה, הולנד, שווייץ, פולין, הונגריה ואוסטריה.

דוד פתאל ציין היום כי "המלונות הנרכשים ממוקמים בערים המובילות בתיירות ועסקים בהולנד. 4 בתי המלון הנרכשים באמסטרדם יצטרפו ל-2 בתי מלון נוספים של החברה בעיר ולמעשה, הרשת תהפוך למשמעותית באמסטרדם עם אחזקה של 6 בתי מלון הכוללים כ- 1540 חדרים". 

מניית פתאל החזקות  נסחרת היום ביציבות. פתאל הצטרפה למועדון החברות הציבוריות בחודש פברואר השנה וגייסה כ-500 מיליון שקל לפני שווי של כ-4.5 מיליארד שקל "אחרי הכסף". מאז שהחלה להיסחר בבורסה בתל אביב בסוף פברואר רשמה המניה עלייה של 27% ושווי החברה הגיע לכ-5.6 מיליארד שקל.