יעקב אורבך מהחטיבה העסקית בפועלים יצטרף לקבוצת דלק

לאורבך קדמו לו שורה של בנקאים בכירים שחברו לתשובה, בהם מנכ"ל דיסקונט לשעבר, ראובן שפיגל • לקבוצת החברות של תשובה הצטרפו גם כמה שוטרים בכירים מאוד, בהם גבי לסט, משה קראדי ודודי כהן

יעקב אורבך/ צילום: איל יצהר
יעקב אורבך/ צילום: איל יצהר

בנקאי בכיר נוסף מצטרף לקבוצת החברות שבשליטת יצחק תשובה: יעקב אורבך, עד לפני שלושה חודשים בלבד המשנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש החטיבה העסקית בבנק, יצטרף לקבוצת דלק, שבניהולו של אסי ברטפלד, בתפקיד מנהל הפיתוח העסקי בקבוצה.

אורבך, בן 62, עבד בבנק הפועלים במשך 38 שנים, ובשמונה השנים האחרונות כיהן כחבר הנהלה בבנק. בארבע השנים האחרונות הוא שימש כראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים - ובמסגרת זו היה האחראי על הממשק המרכזי של הבנק עם הקבוצות העסקיות הגדולות במשק. קודם לתפקידו זה הוא היה המבקר הפנימי של הבנק, ולפני כן הוא שימש במגוון תפקידי ניהול בחטיבה העסקית, בהם מנהל האגף העסקי. אורבך נחשב לאיש אשראי מנוסה ומקצועי, ובעל יושרה. יחד עם זאת, קשה שלא להרים גבה לנוכח המעבר המהיר יחסית לעבודה אצל אחד הלווים הגדולים במשק, שהוא גם לקוח של פועלים.

אורבך אינו הבנקאי הבכיר שניהל ממשקים עם המגזר העסקי ושהצטרף לחברות, פרטיות וציבוריות, של תשובה. קדמו לו שורה של בנקאים בכירים, בהם מנכ"ל דיסקונט לשעבר, ראובן שפיגל, שהצטרף לזרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה בצפון אמריקה, כמנכ"ל אלעד גרופ, לאחר שעזב את הבנק.

עבור שפיגל הייתה זו כהונה שנייה אצל תשובה, מאחר שקודם שהצטרף לקבוצת דיסקונט הוא היה מנכ"ל דלק נדל"ן (הרבה לפני קריסתה). יחד עם זאת, הסיבוב השני של שפיגל אצל תשובה היה קצר יחסית, והוא עזב את התפקיד אחרי פחות משנתיים. נציין כי שפיגל החל את הקריירה שלו בבנק לאומי.

כמו כן, גם עוזי לוי, שמילא את תפקיד ראש מערך בנייה ונדל"ן בבנק לאומי, והוא גם בוגר משרד האוצר, כיהן אצל תשובה כמנכ"ל אלעד גרופ קנדה, וגם הבנקאי אבי הראל שהיה בכיר בבנק הפועלים היה דירקטור בחברות של תשובה.

נוסף עליהם היו וישנם בקבוצת דלק עוד בנקאים בכירים: עוזי דנינו, שהגיע לקבוצה מבנק מזרחי טפחות, ושהיה רוב שנותיו בה מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס, ומשה עמית, שהיה יו"ר דלק ישראל וגם יו"ר אקסלנס - תפקיד שאותו הוא ממלא גם כיום. נוסף על אלה היה תשובה מעורב גם במינויו של אהוד שפירא, שהיה ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, לתפקיד יו"ר קבוצת הביטוח הפניקס.

קבוצת תשובה מאופיינת בעוד בכירים שבאו לאחר קריירה ארוכה בענפים שונים מאלה שאליהם הגיעו. בין היתר הצטרפו לקבוצת החברות של תשובה כמה שוטרים בכירים מאוד, בהם ניצב בדימוס גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק, והמפכ"לים לשעבר משה קראדי ודודי כהן.