yes | בלעדי

אי-הוודאות נותנת אותותיה: סמנכ"ל כספים ב-yes פורש

מיקי ניימן היה אחד מראשוני הנחקרים בחקירות רשות ניירות ערך את עסקאות בעלי העניין בקבוצת בזק, והערכה היא שהוא פורש על רקע אי-הוודאות סביב עתידן של החברות-הבנות בקבוצת בזק והאפשרות העתידית שימוזגו

מיקי ניימן, סמנכ"ל הכספים של חברת yes, סיים את תפקידו ופרש מהחברה. הודעה נמסרה לעובדים.

העזיבה של ניימן מתכתבת עם השינויים החדשים שעשויים להתרחש ב-yes, בעקבות התוכניות הבלתי ברורות עדיין לגבי החברות-הבנות של בזק והאפשרות שבעתיד הן יתמזגו לחברת שירותים אחת. אך מעבר לכך נראה כי ניימן ביקש לסיים את תפקידו על רקע חקירת עסקת בעלי העניין בזק-yes על-ידי רשות ניירות ערך. 

ניימן היה אחד הנחקרים המרכזיים בפרשה, שפרצה לפני שנה ושבועיים, ולמרות שהוא די מהר חזר לעבודתו, הוא היה מראשוני העצורים. רק נזכיר כי הפרשה החלה בעקבות החקירה על התמורה המותנית בעסקת בזק-yes בסך 170 מיליון שקל שבעלי השליטה בבזק אמורים היו לקבל בהתאם לתזרים המזומנים של yes. משהתברר כי נעשו מניפולציות בתזרים המזומנים, לא היה מנוס מלחקור את ניימן. 

יש לו לא מעט מליצי יושר בקבוצת בזק ובחברה שטוענים כי המעורבות שלו בפרשה נכפתה עליו, ולא היו לו הרבה ברירות.

בהודעה שפרסמה החברה לעובדיה היא מציינת כי ניימן היה אמון על ניהול של כלל מערך הכספים, הכלכלה, בקרה, רכש ותפעול בחברה, ובמהלך שנות כהונתו קידם אינספור יוזמות ופרויקטים מורכבים שהניבו הישגים מקצועיים רבים לחברה. 

במסגרת תפקידיו הוביל ניימן תהליכי גיוס כספים והנפקות אג"ח בהיקף של כ- 1.5 מיליארד שקל, מיסוד תהליכי תקציב, בקרה ומדידה, יעילות תפעולית, הובלה והטמעת מערכות ותהליכי תפעול, חסכון ומשא-ומתן מורכבים ומוצלחים בתהליכי רכש ובתחומי הבטחת הכנסות ועוד. ניימן גם נמנה עם צוות ההקמה של חברת סלקום.