פייסבוק אפשרה למשתמשים לראות פוסטים של אנשים שחסמו

תקלה בפייסבוק ביטלה חסימה של משתמשים, אפשרה להם לשלוח הודעות ולראות פוסטים של האנשים שחסמו אותם

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק

תקלה בפייסבוק ביטלה חסימה של משתמשים, אפשרה להם לשלוח הודעות ולראות פוסטים של האנשים שחסמו אותם. התקלה, שהתרחשה בין 29 במאי ל-5 ביוני, חשפה 800 אלף משתמשים לתקשורת לא רצויה - כך לפי הודעה שפרסמה החברה. "מהיום אנחנו מתחילים לעדכן את המשתמשים על תקלה שחווינו בפייסבוק ובמסנג'ר" כתבו בבלוג החברה, "אם המשתמשים חסמו משתמשים אחרים, האחרונים יכלו לראות תוכן ששותף עם חברים, ודברים שפורסמו לקהל הרחב".

בפייסבוק ציינו כי עבור 83% מהנפגעים מהתקלה, בוטלה החסימה "רק" עבור משתמש חסום אחד. בפייסבוק מציינים בבלוג הקצר כי הם רוצים להסביר מדוע קרתה התקלה, אך בפועל הם מציינים רק את הסיבות לחסימת אנשים "ישנן סיבות רבות", הם כותבים, "לדוגמה, היחסים בניהם אולי השתנו או שהם החליטו לקחת הפסקה ממישהו שפרסם תוכן מרגיז".

עבור פייסבוק מדובר על תקלה אחת מבין רבות אליה משתמשייה נחשפו בחודשים האחרונים. בין היתר החברה הפכה במהלך שבוע אחד במאי האחרון פוסטים של מיליוני משתמשים לציבוריים. גם אז התקלה התגלתה כחודש לפני שפורסמה לציבור הרחב. אז טענו בפייסבוק, כי התקלה התרחשה בעת שעבדו על פיצ'רים חדשים עבור הרשת החברתית הגדולה בעולם.

מקרים מסוג אלו מגיעים בתקופה רגישה יחסית עבור פייסבוק, בעוד היא ממשיכה להדוף ביקורת ציבורית נוקבת על האחריות הלוקה שהיא מפגינה כלפי פרטיות המשתמשים. זו הגיעה לשיאה במרץ האחרון, אז התפוצצת פרשת קיימברידג' אנליטיקה, ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, זומן להעיד בפני הקונגרס והסאנט האמריקאי.