חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה: 63 בעד, 39 נגד

הצעת החוק תועבר לוועדה מיוחדת, שתזרז את העבודה על החוק • ההצעה עברה עם סעיף שלא אושר בממשלה, ולפיו גם בני ישיבות ההסדר יכללו בספירת יעדי הגיוס, אך יו"ר הקואליציה התחייב כי מדובר בטעות

מפגינים נגד חוק הגיוס / צילום: אוריה תדמור
מפגינים נגד חוק הגיוס / צילום: אוריה תדמור

ברוב של 63:39 העבירה הכנסת בשעה 01:00 בלילה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה. הסיעות החרדיות הצביעו נגד החוק, אך באמצעות התמיכה של סיעת יש עתיד והתייצבות מלאה של הקואליציה עבר החוק ברוב הדרוש.

הצעת החוק תועבר להכנה בוועדה מיוחדת, שתזרז את העבודה על החוק. בסיעת יהדות התורה מצפים שהחוק יתוקן וייתן לחרדים הקלות נוספות ואם לא, יפרשו מן הממשלה.

בשעת לילה מאוחרת נחשף כי בנוסח שהונח בידי חברי הכנסת, הוכנס סעיף אשר לא אושר בממשלה ולפיו גם בני ישיבות ההסדר יכללו בספירת יעדי הגיוס לצה"ל. ח"כ מוסי רז ממרצ הבחין בכך והתריע, והדבר גרר התחייבות בכתב-יד של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם, כלפי ח"כ עפר שלח כי "הקואליציה מחויבת, בקריאה הראשונה, לנוסח החוק כפי שאושר בממשלה, וכל טעות סופר שנפלה בו תתוקן בהתאם". 

החוק עבר את הקריאה הראשונה כאשר הוא מכיל את אותה טעות לכאורה. ספק טעות, ספק יד מכוונת שהכלילה את התיקון הזה כדי להפיל בפח את סיעת יש עתיד שתמכה בקואליציה.