החנות הראשונה של דייסו יפן תיפתח מחר באשדוד

בחנות החדשה צפויים להימכר עד 20 אלף מוצרים במחיר אחדי של 10 שקלים • ב-18 ביולי תיפתח חנות נוספת בקניון רננים ברעננה, וב-29 ביולי תיפתח חנות במתחם G בראשון-לציון

ענקית הקמעונאות היפנית דייסו יפן (DAISO JAPAN) תיפתח מחר (ד') את החנות הראשונה שלה בישראלי בסי מול באשדוד. בחנות החדשה, המשתרעת על כ-430 מ"ר, צפויים להימכר עד 20 אלף מוצרים מקטגוריות שונות במחיר אחיד של 10 שקלים.

ב-18 ביולי תיפתח חנות נוספת בקניון רננים ברעננה בשטח של 670 מ"ר. חנות שלישית תיפתח במתחם סינמה סיטי במתחם G בראשון-לציון בשטח של 550 מ"ר ב-29 ביולי.

דייסו יפן תנסה להצליח במקום שבו "נשברו" לא מעט שחקנים שניסו להציע מחיר מוזל אחיד לאורך זמן, ולשמור על המחיר הנמוך - בניגוד לקמעונאיות כמו קופיקס, סופר קופיקס או גוד פארם, שכבר שינו את התמהיל גם למוצרים יקרים יותר, כדי להצליח להגדיל את המגוון ולעמוד בדמי השכירות המאתגרים.

ביפן אמנם המחיר האחיד זול עוד יותר - 100 ין יפני, כ-3.30 שקלים בלבד למוצר - אך כדי לעשות את ההתאמות לשוק המקומי, החליטו ברשת ללכת על אסטרטגיה של תמחור אחיד גבוה יותר, שיאפשר לקבוצה לפתוח חנויות גם בקניונים בהם דמי השכירות לא זולים. בנוסף למחיר האחיד, החלה לאחרונה דייסו לשווק ביפן גם מגוון פריטים מצומצם בתמחור יקר יותר שנע בין 200 ל-800 ין, אך בחברה אומרים שבשלב הנוכחי אלה לא יימכרו בישראל.

מי שעומד מאחורי הגעתה של דייסו לישראל היא קבוצת יוניון, באמצעות חברת מאץ' ריטייל בניהולו של עמיחי קילשטיין, שהיא זכיינית H&M ו-COS. הקבוצה היא גם היבואנית הרשמית של טויטה ולקסוס בישראל.

רשת הקמעונאות היפנית דייסו פועלת כיום בכ-30 שווקים ברחבי העולם עם מחזור מכירות שנתי של כ-4.2 מיליארד דולר ומפעילה כ-5,000 חנויות עם מגוון של כ-100 אלף פריטים. בנוסף ל-3,000 חנויות ביפן, לדייסו יש קרוב ל-2,000 סניפים מחוץ למדינה. הרשת פועלת בארה"ב, באמריקה הלטינית, במדינות המפרץ וברחבי אסיה, וטרם נכנסה לפעילות באירופה. הפריטים מפותחים במטה החברה בהירושימה ומיוצרים בלעדית עבור הרשת.

דייסו, שהוקמה ב-1977, נחשבת לרשת חנויות רחבות בסגנון "הכול בדולר". בין מוצרי הרשת ישנם פריטי עיצוב ואקססוריז לחללים השונים בבית: מטבח, סלון, חדר שינה, חדרי ילדים, אמבטיה; לצד אקססוריז, צעצועים, אביזרי עיצוב לימי הולדת, כלי עבודה, כלי כתיבה, כלי גינון, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים לרכב, כלי תפירה, אביזרים לבעלי חיים ועוד.

בימים אלה צפויה להיפתח בישראל רשת קמעונאות נוספת - מיניסו, שבמסגרת שיתוף-פעולה אסטרטגי שגיבשה עם קבוצת עזריאלי, תפתח חנות ראשונה בקניון עזריאלי בתל-אביב. נראה כי האסטרטגיה של דייסו, המתבססת על המחיר האחיד והזול, נוטה להעדיף קניונים בהם דמי השכירות נמוכים יותר, ואף צפויה לפתוח בהמשך חנויות ברחוב, מחוץ לקניונים.