yes | בלעדי

מנכ"ל פלאפון בחן עבור בזק מבנה עתידי לחברות-הבנות

רן גוראון כבר החל להיפגש עם בכירים בחברות • לפי הערכות, בשלב ראשון ימוזגו בזק בינלאומי ו–yes, ורק לאחר מכן תצורף לחברה החדשה גם פלאפון • ההמלצות יוצגו ככל הנראה באוקטובר

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון והמנכ"ל המיועד של חברת yes, בוחן עבור דירקטוריון בזק את האופציות השונות בנוגע לשיתוף הפעולה בין שלוש החברות-הבנות בקבוצה: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. ההערכות הן כי גוראון יציג לדירקטוריון את האופציות השונות למבנה העתידי של קבוצת בזק כבר אחרי החגים, באוקטובר.

בתוך קבוצת בזק שוררת אי-ודאות רבה בנוגע לעתיד החברות-הבנות, מה שגורם לספקולציות רבות, אך נראה כי בשלב זה לא התקבלו החלטות סופיות, למעט החלטה כללית לאחד פעילויות שמשרד התקשורת יתיר. זאת לאחר שבקבוצה הפנימו כי בשלב זה משרד התקשורת לא יאשר את ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה. 

ל"גלובס" נודע כי גוראון כבר החל בשורת פגישות עם בכירים בהנהלת yes, והוא אף נפגש עם נציגי העובדים, וכן עם גורמים חיצוניים כמו פרופ' בעז רונן, מומחה להשבחת חברות ויצירת ערך. הפגישות הן לצורך לימוד והיכרות עם הפעילויות בחברה, והוא צפוי לעשות זאת בהמשך גם מול הנהלת ועובדי בזק בינלאומי.

אחת הבעיות המורכבות שעומדות על סדר היום, היא האם המיזוג בין שלוש החברות-הבנות הוא האופציה המועדפת ואם כן כיצד לעשות זאת: בפעם אחת או בהדרגה. במידה ואופציית המיזוג בהדרגה תבחר, תידרש החלטה גם בנוגע למי מהחברות תמוזג ראשונה ועם מי.

בשלב זה הערכות של בכירים בקבוצה הן שהמיזוג הראשוני יהיה בין בזק בינלאומי ל-yes ורק לאחר מכן יבוצע מיזוג עם פלאפון. משמעותו של מהלך כזה הוא ששלוש החברות-הבנות יישארו באי-ודאות ניהולית למשך תקופה ארוכה מאוד, ולפיכך לא בטוח שלא צריך ללכת על מיזוג אחד בין שלוש החברות-הבנות.

החשש הוא שאם אכן יתמזגו שתיים מהחברות, המשמעות תהיה שתוקם הנהלה אחת למשך תקופה קצרה ומיד לאחר מכן יהיה מיזוג עם החברה השלישית, מהלך שידרוש גיבוש נוסף של הנהלה חדשה לחברה הממוזגת.

בנוסף, בשלב זה עדיין לא ברור מה תהיה עמדת משרד התקשורת בנושא וכמה זמן יידרש על מנת לקבל רישיון לחברה הממוזגת. כרגע קיימת אי-בהירות גדולה בנושא שלא צפויה להיפתר בקרוב, מכיוון שמדובר בתהליך מאוד סבוך שצריך לבחון גם את השלכותיו ברמת המיסוי וברמה המשפטית.