המונדיאל בסכנה? עובדי התאגיד מאיימים לא להתייצב לכוננויות

זאת כבר בסוף השבוע הבא, אז יתקיים המשחק על מקומות 3-4 במונדיאל • ועד הפעולה במכתב לעובדים: "שאננותה של הנהלת תאגיד השידור אינה עולה בקנה אחד עם חובתה לפעול לטובת העובדים; נחזור לצעדים הארגוניים שאותם מבינים שם היטב"

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צלם: איל יצהר
מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צלם: איל יצהר

ועד הפעולה של עובדי תאגיד השידור הציבורי "כאן", הכולל את כל העובדים המאורגנים בתאגיד, מאיים שלא להתייצב לכוננויות כבר בסוף השבוע הבא, אם נושא התשלום עבור כוננויות לא יוסדר בקרוב.

על-פי מכתב שנשלח על-ידי הוועד, מאז חודש מארס מנהלים שם משא-ומתן עם ההנהלה במטרה להפוך את ההסכם הזמני על התשלום עבור הכוננויות בסופי שבוע ובלילות לקבוע ומחייב, אולם עד כה ללא הצלחה.

"במשך שבועות ארוכים אמרה לנו ההנהלה שהעניין 'על סף אישורים אחרונים' אצל הממונה על השכר באוצר, אלא שעד כה לא קרה דבר, ואנו מתרשמים שההנהלה מתנערת מאחריותה לדאוג להשגת האישורים בדחיפות", נכתב במכתב. "שאננותה של הנהלת התאגיד אינה עולה בקנה אחד עם חובתה לפעול לטובת העובדים ובתום-לב".

לאור זאת, אנשי ועד הפעולה כותבים כי לא נותר להם אלא "לחזור לצעדים הארגוניים שאותם מבינים בהנהלה היטב", וכי "מסוף השבוע הבא, 13-14 ביולי, נסרב כולנו להשתבץ בלוח הכוננויות ולא נתייצב לקריאות פתע, עד שלא יוסדרו כל התנאים הנדרשים לתשלום לפי המתווה". יצוין כי בשבת הבאה יתקיים המשחק על מקומות 3-4 במסגרת טורניר המונדיאל שאותו משדרים בתאגיד.

במכתב גם מוזכרת "אי-הוודאות ששוררת בחטיבת הטלוויזיה, במשאבי האנוש ובאולפנים עקב חילופי המנהלים", ונכתב כי בימים הקרובים יתקיימו "אסיפות הסברה לעובדים, ונגיע לשיחות עם עובדים בפורומים מצומצמים יותר לקראת הצעדים הארגוניים הצפויים".

במשך חודשים רבים מאז החל לפעול התאגיד לא היה בו הסדר בנוגע לתשלום לעובדים עבור שעות נוספות, עניין שפגע בעיקר בכיסוי החדשותי שהוא סיפק בסופי השבוע. באפריל האחרון נחשפו ב"גלובס" פרטי התשלום עבור כוננויות לעובדים, ולפיהם, למשל, כתבים אזוריים יקבלו 500 שקל מדי חודש עבור שתי כוננויות של 24 שעות; עורכים שתוטל עליהם כוננות אחת של 24 שעות, יקבלו תוספת של 250 שקל בחודש; עורכי מהדורות חדשות, ומגישי חדשות בטלוויזיה ומפיקי חדשות בטלוויזיה יקבלו 500 שקל בחודש עבור 5 כוננויות של 8.5 שעות. התשלום הוא עבור הכוננות בלבד, כשבמקרה שבו העובד אכן יוקפץ, הוא יקבל תשלום מוגדל לכל שעת עבודה, כמקובל במקרים של עבודה בשבתות ובחגים.

מהנהלת תאגיד השידור לא התקבלה עד כה תגובה.