קמפיין השנה: "כל כך הרבה מיליונרים חדשים" של מפעל הפיס

תחרות קמפיין השנה, שהסתיימה הערב לימדה עד כמה הלך ענף הפרסום והתמרכז משהרוב המכריע של הפרסים התחלק בין שני משרדים בלבד: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב

בית מפעל הפיס/ צילום: איל יצהר
בית מפעל הפיס/ צילום: איל יצהר

קמפיין "כל כך הרבה מיליונרים חדשים" שיצר משרד הפרסום אדלר חומסקי עבור מפעל הפיס זכה הערב בגרנד אפי בתחרות האפי השנתית והוא "קמפיין השנה". במדליית הפלטיניום הבוחנת אפקטיביות פרסומית על-פי 5 קריטריונים זכה משרד הפרסום גיתם עבור קמפיין החדרת סלקום טי וי.

התחרות שהסתיימה הערב לימדה עד כמה הלך ענף הפרסום והתמרכז כשהרוב המכריע של הפרסים התחלק בין שני משרדים בלבד: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב. לכאורה בגלל איסור ההשתתפות בתחרויות שהטילה קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס על משרדיה הותירה מחוץ לתחרות 3 משרדים גדולים (באומן בר גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט) סבלה התחרות השנה מירידה משמעותית בהיקף ההגשות ונוכחות דלה של משרדים. ובכל זאת בולטים בהעדרם משרדים כמו יהושע TBWA, ברוקנר יער לוי, לעומק התודעה, ענבר מרחב ונוספים שעבודות שלהם לא באות כלל לידי ביטוי בתחרות. למעשה מתוך 36 מדליות שחולקו זכו מקאן ואדלר יחד ב-23, מה שלא הותיר הרבה לאחרים.

התחרות בין שני המשרדים לא הוכרעה בנוקאאוט למרות שאדלר חומסקי הצליח להביא את כמות המדליות הגדולה יותר, וגם מבחינת ניקוד "איכות" המדליות הוא מוביל: 12 מדליות - מדליה אחת יותר ממקאן . כמו כן, אדלר חומסקי זכה גם בתואר הנחשב של קמפיין השנה, הגרנד אפי, ובנוסף הוא זכה באפי פלטיניום כסף יחד עם גיתם על המהלך לשופרסל אונליין. בקטגוריית המדליות ה""פשוטות" מקבל המשרד 3 מדליות זהב, 3 כסף ו-4 ארד.

מקאן כאמור צמוד במספר המדליות לאדלר חומסקי עם יותר זהב בקטגוריות ה"רגילות" אך ללא נציגות בקטגוריה הנחשבת של האפי פלטיניום. למקאן 3 מדליות זהב, 4 מדליות כסף ו-4 מדליות ארד. החברה האחות מקאן וואלי מצליחה להביא מדלית זהב משל עצמה על העבודה לאוסם בדגני הבוקר.

בנוסף לזכייה של גיתם בפרס הפלטיניום זהב, המשרד חולק עם אדלר חומסקי את המקום השני בקטגוריה ויחד הם מקבלים מדלית פלטיניום כסף עבור המהלך לשופרסל.

גליקמן שמיר סמסונוב אמנם שייך לקבוצת פובליסיס שאסרה השנה על משרדיה להתמודד בתחרויות פרסום, אך לקוחות של המשרד הגישו עבודות בכוחות עצמם וכך לגליקמן ישנה נציגות בקטגוריית הפלטיניום, בה הוא זוכה במדליית ארד עבור קמפיין ל-FlyCard. במדליית פלטיניום ארד זכה גם משרד הפרסום מנצ' עבור פרסומת לחברת הרכב סקודה.

מבין משרדי הפרסום הגדולים רק עוד משרד אחד זכה לייצוג מבחינת כמות הזכיות: ראובני פרידן שזכה בשתי מדליות זהב, מדלי כסף ומדליית ארד. גליקמן זכה בפלטיניום ארד ובמדליית זהב , גרייט דיגיטל זכה במדלית ארד, פרסום מימד זכה בזהב בקטגוריית המגזרים ופרסום מיוחד זכה בכסף באותה קטגוריה.

פרט לזוכים בקטגוריית הפלטיניום חולקו מדליות בתחרות הרגילה: P&G זכתה בקטגוריית טואלטיקה ופארם עם משרדי הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, GREY ו-Grey Content Mediacom Connection, מילקו החברה המרכזית זכתה בקטגוריית מגזרים עם משרד מימד, קבוצת פרטנר זכתה בקטגוריית תקשורת ומדיה עם גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, איקאה זכתה בקטגוריית קמעונאות עם מקאן ת"א, יוניליוור זכתה בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית מגזר עסקי עם מקאן ת"א, בנק מזרחי טפחות זכה בקטגוריית הפיננסים עם ראובני פרידן IPG, תנובה זכתה במוצרי מזון ומשקאות יחד עם מקאן ת"א, קסטרו זכתה בקטגוריית יופי, אופנה וטיפוח עם ראובני פרידן IPG, בזק בינלאומי זכתה בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים עם אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY ואסם זכתה בקטגוריית Media Innovation עם מקאן ואלי.