הוט: "מוכנים לשוק הסיטונאי, פרטנר וסלקום מעדיפות את בזק"

הוט הבהירה למשרד התקשורת שאם פרטנר וסלקום בוחרות שלא להשתמש ברשת שלה זו לא בעיה שלה • פרטנר וסלקום טוענות שהדברים לא סגורים עדיין ואי אפשר להתחיל לעבוד על הרשת של הוט

טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

חברת הוט הכריזה על מוכנותה ליישום רפורמת השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה. כך עולה מדברים שמסרה החברה בפגישה שקיימו נציגיה שלשום עם בכירי משרד התקשורת. החברה הבהירה כי אם פרטנר וסלקום לא יפעלו על גבי הרשת שלה, אין לראות בה את האשם אלא בשיקולים פרטיים של שתי החברות.

הוט הבהירה כי המוכנות שלה ליישום היא מלאה בכל היבט אפשרי של תיק השירות. החברה ניסתה להעביר את המסר שמדובר באינטרס שלה ושאם הדבר לא קורה כנראה שיש לכך סיבות שלא תלויות בה, כגון העדפה כלכלית של פרטנר וסלקום לפעול על רשת בזק, הנוחות והניסיון שנצבר ביישום על רשת בזק, לעומת השוני של עבודה על רשת כבלים שדורשת התמחות מסוג שונה. בנוסף, השוק כבר מגלה סימני רוויה אחרי ש-600 אלף לקוחות עברו לשוק הסיטונאי על רשת בזק, ובשורה התחתונה, יש מספיק סיבות מדוע לפרטנר ולסלקום אין אינטרס אמיתי ליישם את השוק הסיטונאי על גבי הרשת של הוט.

בדיון עלתה גם סוגיית הפריסה האוניברסלית, ומשרד התקשורת הבהיר כי לנציגי הוט שזו ההזדמנות האחרונה של הוט לעמוד במחויבותה להשלמת הפריסה אחרי שהוענקה לה ארכה נוספת של שנה להשלמה. הוט הבהירה כי היא תעמוד בדרישה ותספק את השירות כפי שרוצה המשרד, ללא תלות בשאלה האם מדובר בפריסה קווית או בפריסה אלחוטית. ככל הנראה מדובר בפריסה אלחוטית של שימוש בגלים מילימטריים.

שר התקשורת איוב קרא, אמר באופן מפורש שהנחה את אנשי המשרד לנקוט בצעדי אכיפה חריפים נגד הוט במידה ולא תספק שירות לכל דורש בתוך שנה. לדברי קרא הוא אינו מוכן יותר לחכות ולסבול דחיות וזו הפעם האחרונה שהוט מצליחה להשיג דחייה. נזכיר כי זו דחייה שנייה אחרי שהשר צחי הנגבי ששימוש ממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת, גם כן נתן להוט דחייה של שנה בהשלמת חובת הפריסה האוניברסלית.

למרות הדעה הנחרצת של המשרד שהוט חייבת להשלים את הפריסה ולא משנה באיזה טכנולוגיה, בסוף המשרד נמצא בסיטואציה שבה הוט אומרת לו שאין מקום שרוצים את שירותי החברה והיא לא מספקת אותם.