ראש אגף כוח אדם באל על: ניאלץ להקטין דרמטית את ההוצאות

יהודית גריסרו בפוסט שפרסמה: "כבר נדרשנו ועוד נידרש לשורה של צעדים לא פשוטים שמטרתם צמצום ההוצאות שלנו בכלל וצמצום הוצאות המשאב האנושי בפרט"

הפגנת ועד עובדי אל על / צילום: ועד עובדי אל על
הפגנת ועד עובדי אל על / צילום: ועד עובדי אל על

פוסט שפרסמה היום (ו') ראש אגף כוח אדם באל על, יהודית גריסרו, לעובדי אל על לא משתמע לשתי פנים. בפוסט כותבת גריסרו כי החברה תידרש לצמצום הוצאות בכלל ולצמצום הוצאות במשאב האנושי בפרט. 

הפוסט הגיע כמענה לשאלות מצד עובדי אל על לאור פרסומים אחרונים בתקשורת בהם התבטא יו"ר החברה אלי דפס, אודות תהליך התייעלות שיידרש בחברה. "מר דפס התייחס ואמר בין היתר שהכוונה היא לצמצם בהוצאות לצמצם במשאב האנושי היכן שאפשר ובשיתוף עם העובדים להגיע להסכם", כך כותבת גריסרו לעובדי החברה בעמוד הפייסבוק שלהם.

"זה לא סוד שאל על ניצבת בפני אתגרים משמעותיים מאוד. לא נוכל לצלוח את האתגרים הללו אם לא נדע להקטין דרמטית את הוצאות החברה. כבר נדרשנו ועוד נידרש לשורה של צעדים לא פשוטים שמטרתם צמצום ההוצאות שלנו בכלל וצמצום הוצאות המשאב האנושי בפרט. כמי שאחראית על ההון האנושי באל על חשוב לי להשיג שכל המהלכים הנוגעים בצמצום ההוצאות יעשה ברגישות, באחריות ובשיתוף פעולה עם נציגיכם".

מספר העובדים בחברת אל על עומד על כ-6,400. כ-650 מתוכם הם טייסים. ועד הטייסים של אל על מצוי במו"מ מתמשך עם הנהלת החברה באשר לעדכון ההסכם שעליו הם חתומים לאור כניסת תקנות הטיסה העולמיות לתוקף בחודש נובמבר הקרוב.

אל על התחדשה לאחרונה במטוס דרימליינר חמישי מתוך 16 המטוסים שהיא הזמינה. מטוסים חדישים אלה יאפשר לחברה לקצץ עלויות גם בהיבט צריכת הדלק (אספקט חשוב לאור זינוק מחירי הנפט) וגם בהיבט התחזוקה, וגם לכך יש השלכות על עובדי המחלקה הטכנית. צי המטוסים של אל על מונה 45 מטוסים (כולל מטוס מטען).