רייטינג: רוסיה-קרואטיה חצה לראשונה המונדיאל את רף ה-30%

בתאגיד השידור ממשיכים ליהנות מנתוני הרייטינג הגבוהים של המונדיאל, אבל כבר בשבוע הבא הטבלה תראה אחרת לגמרי • "האח הגדול" של רשת היא התוכנית היחידה שלא קשורה לטורניר שמתברגת לעשירייה בשבוע החולף

קוראטיה נגד רוסיה במונדיאל אתמול. רייטינג של 31% (צילום: רויטרס)
קוראטיה נגד רוסיה במונדיאל אתמול. רייטינג של 31% (צילום: רויטרס)

אמנם נותרו עוד 4 משחקים עד לסיום המונדיאל, אבל לא צריך להסתכן בניחושים מרחיקי לכת כדי לקבוע שטבלת הרייטינג כפי שהיא נראית השבוע, וכפי שנראתה בשבועות האחרונים, לא תשוב ב-4 השנים הקרובות. עבור תאגיד השידור "כאן" מדובר כמובן בכמה שבועות חלומיים - שלושת המשחקים המרכזיים שעוד נותרו יאפשרו לו לקבוע שיאי רייטינג חדשים - והמבחן אחריהם לא יהיה בדמות כיבוש הטבלה השבועית, אלא בשיפור לעומת הנתונים שהציג התאגיד ערב המונדיאל וקבלה יפה מצד הקהל של לוח השידורים החדש שאמור לעלות עם סיום הטורניר.

עבור שלושת הערוצים המסחריים, שממילא מתמודדים מאז הפיצול עם אתגר קשה וסובלים מנתונים נמוכים מאלה שהורגלו להם, אלה היו כמובן שבועות קשים ובעייתיים שאותם הם יוכלו כעת לשים מאחוריהם ולחזור לשחק במגרש המוכר להם מאז הפיצול.

ובינתיים, לנתוני שבוע המונדיאל החולף: משחקי הטורניר שוב אחראיים לתשעה מתוך עשרת המקומות שבטבלה, כששמונה מהם שודרו ב"כאן", ואחד בקשת. משחק רבע הגמר בין רוסיה לקרואטיה, ששודר אמש (מוצ"ש) בתאגיד, גם קובע נתון שיא חדש עם 31% רייטינג בקרב משקי-בית בציבור היהודי ו-926 אלף צופים בכלל האוכלוסייה. מעבר לכך, על רקע ההתקדמות של שלבי ההכרעה, כל שמונת המשחקים הראשונים מציגים נתון של יותר מ-20% רייטינג. 

רייטינג 8.7.18
 רייטינג 8.7.18

התוכנית היחידה שמצליחה להתברג לטבלה ואינה קשורה למשחקים היא "האח הגדול" של רשת, שמדורגת במקום העשירי עם 19%. בסך-הכול, רשת הצליחה להעביר בשלום את האח במהלך ימי המונדיאל, וזה לא סבל מפגיעה משמעותית מנתוניו ברוב הימים, אולי גם על רקע העובדה שאלה לא היו גבוהים באופן יחסי מלכתחילה.

בשורה התחתונה, קשת ממשיכה להשיג את נתון הפריים-טיים (20:00 עד 23:00) השבועי הממוצע הגבוה ביותר מבין הערוצים המסחריים, בעיקר על רקע העדיפות שממנה היא מוסיפה ליהנות במשדרי החדשות המשותפים לה ולרשת, ומציגה נתון של 10%. רשת עם נתון של 9%, וערוץ 10 עם 4.7%. התאגיד נחלש מעט השבוע בפרמטר הזה, אך עדיין מוביל על פני כל היתר עם נתון ממוצע של 13%.