יזמי מתחם אלקו ברמת השרון יאלצו להגיש את התוכנית מחדש

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, קבעה כי אין לקדם את התוכנית שהגישה חברת קנדה ישראל להקמת פרויקט מגורים ותעסוקה במתחם אלקו, מאחר ויש לצרף לתוכנית קרקע המצויה בתחום מתחם תעש

לשכת התכנון של מחוז תל אביב במינהל התכנון, הודיעה לאחרונה ליזמית מתחם אלקו ברמת השרון, חברת קנדה ישראל, כי לא תקלוט את התוכנית שהגישה החברה להקמת שכונת מגורים ותעסוקה, זאת לאחר שהוחלט בלשכת התכנון להרחיב את תחום התכנית ולכלול בתחומה קרקעות מדינה המצויות במתחם תע"ש הממוקמות מצפון למתחם . כתוצאה מההחלטה, תתבקש קנדה ישראל להגיש את התוכנית מחדש.

במכתב שהעבירה לשכת התכנון של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, עליו חתומות יו"ר הוועדה דניאלה פוסק, ומתכננת המחוז נעמי אנג'ל, לעורך תוכנית מתחם אלקו האדריכל אבנר ישר, צוין כי לאחר עבודה מאומצת הגיעה לשכת התכנון של מחוז תל אביב למסקנה כי יש לראות את התוכנית, שעקרונותיה נמצאו ראויים, בראייה תכנונית רחבה, ולהרחיב את שטחה לתחום תע"ש השרון המצוי בתחום הוועדה המחוזית המשותפת. יש להגיש שתי תוכניות משלימות- לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ולוועדה המחוזית המשותפת למתחם תע"ש, על מנת שהתוכניות ייבחנו בתיאום ולא יופקדו בנפרד. "דבר שייאפשר את הראייה התכנונית השלמה לאזור".

עוד ציינו פוסק ואנג'ל כי התוכנית שהוצגה על ידי קנדה ישראל בחודש יולי האחרון, "מנותקת ואיננה נותנת מענה מיטבי לתכנון המרחב ובין העתר למכלול השקיולים התחבורתיים והתשתייתיים". פוסק ואנג'ל הוסיפו כי "לא נכון לדון בתוכנית המוקטנת ללא דיון מקביל בחלק המשלים שלה שבתחום הסמכות של הוועדה המחוזית המשותפת למתחם תעש, ולהבין את כל נגזרותיה של התוכנית שחלה על מתחם תעש, העשויות להשפיע עליה".

תכנית מתחם אלקו במתכונתה המצומצמת כללה כ-1,100 יחידות דיור וכ-400 אלף מ"ר ברוטו לשטחי תעסוקה ומסחר. התוכנית, נתקלה בהתנגדות ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, והחברה הגישה את התוכנית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב.

מחברת ישראל קנדה נמסר כי "תכנית מתחם אלקו תמשיך ותקודם על פי הנחיות לשכת התכנון המחוזית כל זאת בעבודה מאומצת ומשותפת כפי שנעשה עד כה עם מוסדות התכנון. החברה שמחה על הראייה התכנונית הרחבה והכוללת המדגישה את הצורך באישור תכניות למתחמים נרחבים בעוצמות בניה המשקפות את צרכי השוק" .

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, מסר בעקבות החלטת הוועדה המחוזית: "אני מתנגד להקמת מתחם מגורים במתחם אלקו שבמורשה בכלל ובטח לתוכנית הגרנדיוזית והמגלומנית שמקדמת לאחרונה חברת קנדה ישראל במתחם, שכן התשתיות באזור אינן מתאימות וערוכות לבנייה שכזו, ומשמעותם הייתה עומסי תנועה חסרי תקדים, קריסת תשתיות, צפיפות אדירה ופגיעה אנושה באיכות חייהם של התושבים . תפיסת עולמי היא שכל תכנון חייב להתבצע תוך הסתכלות כוללת על כל הסביבה ולא רק בחינה של התוכנית המוגשת".

"לאור זאת, אני מברך על החלטת הוועדה המחוזית על סגירת התוכנית וכי כל הגשה בעתיד צריכה להתבצע בהתייחס לסביבה כולה, לרבות השטח של תע"ש . אנו נמשיך לפעול בכל הכוח לשם הסדרת התשתיות במורשה, לרבות הפרויקטים שכבר מקודמים, ובהם: רמפות הכניסה והיציאה מכביש 4, פיתוח רחוב החרושת והקמת בית הספר במורשה".