פלוריסטם חתמה הסכם לשת"פ עם תרמו פישר סיינטיפיק

תשווק ידע וחומרי גלם בתחום ייצור התאים, תמורת תמלוגים

יקי ינאי, מנכ"ל פלוריסטם / צילום: רוני שיצר
יקי ינאי, מנכ"ל פלוריסטם / צילום: רוני שיצר

חברת תאי הגזע פלוריסטם   הודיעה היום (ב') על חתימת הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת תרמו פישר סיינטיפיק, המשווקת חומרי גלם ומכשירים לחברות תרופות. שתי החברות יפעלו יחד לפתח מוצרים עבור חברות המפתחות מוצרים על בסיס תאי גזע. בעקבות ההודעה עולה מניית פלוריסטם 2.3% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-514 מיליון שקל.

תרמו פישר משווקת טכנולוגיות שונות לחברות העוסקות בפיתוח מוצרים הגדלים בתאים (חברות ביוטכנולוגיה). במסגרת ההסכם, תרמו פישר תמסחר את הידע שצברה פלוריסטם בהפקת תאי גזע, ואת חומרי הגלם בהם היא משתמשת כדי להפיק את התאים. עם זאת תרמו פישר לא תשווק את התאים הייחודיים של פולריסטם אותם היא מפיקה משילייה, ולא את הטכנולוגיה הייחודית של "המטרציה התלת ממדית" עליה גדלים התאים של פלוריסטם. המוצרים שישווקו הם רק טכנולוגיות תומכות וחומרי גלם באמצעותם יוכלו החברות לגדל תאים משלהן. פלוריסטם תקבל תמלוגים מן המוצרים, כאשר יגיעו לשוק.

על פי הודעת שתי החברות, תעשיית תאי הגזע כוללת היום 850 חברות המפתחות מוצרים מבוססי תאים. כ-900 ניסויים קליניים בתאים נערכים בימים אלה. כיוון שלא מדובר בתרופות אלא בחומרי גלם, מסלול הפיתוח יהיה קצר, וניתן יהיה לשווק את המוצרים הראשונים שיופקו מן השת"פ כבר בשנה הקרובה. עם זאת, לא מדובר גם בהכנסות כמו ממוצר תרופתי, אלא בהכנסות צדדיות שיאפשרו לפלוריסטם להמשיך לממן את המוצרים העצמאיים שלה.

יקי ינאי, מנכ"ל פלוריסטם: "ישנן חברות המפתחות מוצרים עצמאיים על בסיס תאי גזע, אך אינן מייצרות את התאים (כמו למשל חברת מסובלסט - ג.ו.). ישנן חברות אשר מייצרות תאים אך לא מפתחות מוצרים (כמו למשל חברת לונזה המייצרת את התאים עבור חברת מסובלסט). אנחנו בין החברות היחידות שמכירות את כל התהליך, ולכן יש לנו יתרון בפיתוח מוצרים עבור שוק זה".

לדברי בריאן פולטילאב, מנכ"ל חטיבת הטיפולים התאיים והגנטיים בתרמו פישר: "תעשיית הריפוי התאי מתרחבת בקצב מסחרר. תרמו פישר מספקת פתרונות למחקר, פיתוח וייצור בתחום זה. אנו מצפים לקדם את קשרינו עם פלוריסטם על מנת לאפשר ייצור מסחרי ולהיטיב עם קהילה בינלאומית רחבה יותר."