מנכ"ל קוקה-קולה ישראל: המונח "מותג" לא רלוונטי

הראל חייקין בוועידת MAD של "גלובס": "על-מנת לשמור על רלוונטיות, כל כמה שנים יושבים בקוקה-קולה ומעדכנים את האסטרטגיה המתאימה ביותר לרוח הזמן"

הראל חייקין, מנכ"ל קוקה-קולה, בוועידת MAD / צילום: איל יצהר
הראל חייקין, מנכ"ל קוקה-קולה, בוועידת MAD / צילום: איל יצהר

"המותג קוקה-קולה בן 132 שנה, והמותג בישראל בן 50" - בנימה חגיגית זו פתח אתמול (ב') מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, הראל חייקין, את נאומו בוועידת MAD של "גלובס".

שווי השוק של קוקה-קולה עומד כיום על 189.4 מיליארד דולר, והמותג - כידוע - הוא מותג-על, שחזר השנה לאחר 5 שנים לפסגת מדד המותגים של "גלובס". חייקין הציג בפני הקהל מצגת על המותג, אך הבהיר לקהל כי המונח "מותג" אינו רלוונטי עוד, והוחלף כעת במונח "אייקון". "זה שוק דינמי. הדבר הכי מיוחד בקוקה-קולה זה שהוא קבוע, אבל הוא צריך להתעדכן כל הזמן", אמר.

חייקין תיאר את השינויים שחלו במותג בשנים האחרונות ואת המאמצים לשמור על הובלה בתחומה ועל רלוונטיות לאורך שנים. "אני רוצה לקחת אתכם 70 שנה אחורה מקום המדינה, תקופה שבה בן-גוריון עסוק בהקמת המדינה, שואלים אותו על המשימה - אם המשימה היא קשה, אז הוא חושב ואומר 'להקים מדינה זה קשה, אבל לשמור על מדינה קיימת הרבה יותר קשה'. אז כך אנחנו מרגישים בקוקה-קולה. אנחנו צריכים לקחת את המותג קדימה ולהמשיך אתו קדימה במרוץ הזמן".

לדברי חייקין, על-מנת לשמור על רלוונטיות, כל כמה שנים יושבים בקוקה-קולה ו"מעדכנים את האסטרטגיה המתאימה ביותר לרוח הזמן". לדבריו, המותג מושתת על 3 מרכיבים עיקריים: "האחד זה הטעם - כמובן הנוסחה הסודית של קוקה-קולה, ולא צריך להרחיב בה הרבה, היא המרכיב העיקרי, והיא תהיה איתנו תמיד; המרכיב השני זה מרכיב החופש - שזה בעצם החופש לבחור, החופש להגדיר לעצמי מה זה החופש שלי, ובזה עוסק מותג קוקה-קולה הרבה; והמרכיב השלישי זה המרכיב החברתי. המרכיב החברתי לא נולד היום, הוא קיים הרבה שנים, אבל בשנתיים האחרונות לקחנו את המרכיב הזה ותרגמנו אותו לרוח הזמן".